11.09.2021. ·
4 min

Cenjeni soft skill-ovi: koji su i kako do njih

Cenjeni soft skill-ovi: koji su i kako do njih

Soft skillovi se pominju čim krene priča o unapređenjima, zapošljavanjima i ostalim poslovnim izazovima - to je onaj set osobina koje navode u oglasima (dobra komunikacija, timski igrač itd) i utiču na odluku o tome kako ćete se snalaziti u poslu, timu, kancelariji, međ’ klijentima i u sličnim situacijama.

Za razliku od tehničkih tj. hard skill-ova (ne, neću da napišem tvrde veštine jer ne ide), ove veštine su primenljive u svim industrijama i trebalo bi da dolaze prirodno svima, mada se i uče, ako hoćeš. Ispitah malo naše ljude šta smatraju za važne soft skill-ove (bilo je par sjajnih prepiski u komentarima, hvala ljudi), uradih istraživanje i sakupih neke od najvažnijih mekih veština za dobro poslovanje.

Komunikacija kao ključ koji otvara sve brave

Jeste li nekad imali situaciju da neki kolega/koleginica svima užasno planinari po nervima jer kako god da im pristupite, uđete u neku vrstu konflikta/kukanja? Nit' dobro vama, nit' dobro njima, za jednu sitnicu se razjašnjavate satima, plus se iznervirate usput? Niste? E, blago vama. Jer većina jeste. 

Dobri komunikatori: usmeno i pismeno koriste asertivnu komunikaciju, efikasno komuniciraju, bez sujete iz ega, umeju da pristupe različitim tipovima ljudi i komuniciraju "njihovim jezikom", jasno navode svoje potrebe, lako je dogovoriti se i razumeti se sa njima. Oni takođe imaju jednu specijalnu veštinu - aktivno slušaju, što je jako važno - razgovor sa njima nikada nije jednosmerna ulica, ali i u nezgodnim situacijama umeju da sagledaju stranu sagovornika i što se kaže - umire situaciju.

Komunikacija se uči, a ukoliko vam je potrebno da naučite bolje da komunicirate, postoji gomila kurseva na Udemy-ju, možete malo da pročitate o asertivnoj komunikaciji ili posetite trenera za asertivnu komunikaciju (da, to postoji), vežbate aktivno slušanje i pokušate da svoj stil komunikacije prilagodite potrebama sagovornika.

Timski rad

O ovome ima toliko toga da se kaže, i opet će nešto ostati nedorečeno. Rekla bih da je timski igrač osoba na koju može da se računa, ima volju da uskoči kada neko od kolega ima neki problem,  sa njim/njom je saradnja laka i jednostavna, ne ostavlja nikoga na cedilu, ali mu/joj nije teško da podigne atmosferu i raspoloženje u timu - jednostavno, osoba koja ume da uoči šta je potrebno svakom članu tima, ume da se nađe ljudima, pomaže, uskače, trudi se da bude dobar čovek sve u svemu.

Mogu da predložim razne načine da naučite ovu veštinu putem seminara itd, ali realno, najbolji način je da radite u timu i pratite ponašanje one jedne osobe koju svi obožavaju i učite od njega/nje. Ili se upišite na odbojku, fudbal, košarku, šta da vam kažem :) 

Radna etika

Ovo je prosto odgovornost prema sebi, svojim ciljevima, timu, timskim ciljevima i kompaniji. Obično kada ljudi kažu za nekog da je profesionalac u svom poslu, misle na ljude koji imaju veoma izraženu radnu etiku - sve završavaju na vreme, bez problema, ne njanjave se, imaju izraženu disciplinu i integritet, prosto… Čovek na koga možeš da se osloniš i ne razmišljaš. Ako želite da naučite nešto više o ovome, pogledajte kurseve, preslušajte podcastove poznatih koji govore o tome i ugledajte se na Ronalda.

Upravljanje vremenom

Postavljanje ciljeva, prioritizovanje istih, planiranje, delegacija… Upravljanje vremenom se svodi na to da maksimalno efikasno iskoristite svoje vreme i resurse, kako biste postigli najbolje rezultate. 

Skoro me je u komentarima neko pitao kako to senior piše članke, i evo mu/joj odgovora - dobra organizacija vremena i resursa. 

Konkretan savet: imajte rokovnik i koristite time blocking metodu, bitno hitno matricu (slika dole) i konstantno pratite svoj rad i napredak. 

Preuzeto sa https://poslovi.infostud.com/saveti/Kako-da-prepoznate-prioritete-i-planirate-u-skladu-sa-njima/361

Veština učenja

Štreberu poput mene nikada neće biti jasno kako ljudi ne umeju da uče, ali veština brzog usvajanja novih informacija je sve cenjenija. Ono što mogu da predložim da pogledate su tehnike za brzo čitanje, hakovi za brže usvajanje znanja, i razumevanje na koji način najbolje učite (auditivno, vizuelno ili kinestetički) i primenjujete ga svakodnevno.

Analitičnost i detaljnost

Još jedna stvar koju ću da pomenem je analitičko razmišljanje i detaljnost. Osobe koje umeju da razlože problem na sitne delove i nađu konekcije, preispituju sve itd. često umeju da vide drugačije rešenje i ubrzaju proces rešavanja istog. Osobe koje vode računa o detaljima ređe prave greške i umeju da prepoznaju sitnice koje bi mnogi preskočili. Te sitnice umeju da naprave ogromnu razliku.

I neću više o mekanim veštinama, ali me zanima šta vi smatrate za bitne meke veštine i koji su vaši najjači aduti u poslovanju?

Oceni tekst

5
101 glas
Jovana Milosavljević Jovana Milosavljević

Sad sam senior developer, a nekada davno sam bila atraktivna plavuša koja se bavi marketingom :). I dalje se tešim da bar nisam oćelavela od čupanja kose od koda :) U slobodno vreme volim da čitam, pijem pivo, osvajam kafane i sanjam da ću kad porastem biti venture capitalist.

2 komentara

cringe cringe 21.09.2021.
0
0

ime kaze sve

Lazar Tutulić Lazar Tutulić 28.09.2021.
0
0

Cringe++;Šalu na stranu, tekst je okej sa par promašenih saveta..  Smatram da dobar komunikator ne treba u potpunosti da spusti svoj nivo elokventnosti kako bi se prilagodio nekome. U svetu u kom živimo očekuje se da veštija osoba sažvaće sve što treba a onda neukom to servira na kašičicu -što nije dobro, ni za koga. Cenim da obe osobe treba da se nađu na pola puta, što znači da jedan bude strpljiviji, a drugi daje sve od sebe da razume...

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga