HelloWorld logo
21.07.2022. ·
3 min

Da li otpuštanje radnika može da bude humanije?

Uroš Jelić Uroš Jelić

Lansirana 2020. godine, kompanija Continuum je osnovana sa idejom da povezuje startape sa mogućnošću angažovanja stručnog menadžerskog kadra na određeno vreme umesto na neodređeno. Međutim, sada je njen novi cilj da kompanijama u problemima pomogne da smanje broj zaposlenih na humaniji i pristojniji način.Iza kompanije Continuum, koju je osnovao Nolan Church, nalazi se finansijska podrška korporacija, a njeni osnivači tvrde da imaju krajnje plemenitu misiju, a to je iskazivanje humanosti u trenucima krize.

Church veruje da proces otpuštanja ljudi zapravo nije toliko teško uraditi na pravi način, i to govori iz iskustva. Osnivač kompanije Continuum nalazio se među otpuštenima kompanije Carta kada je smanjila broj svojih zaposlenih za 13 odsto u aprilu 2020.

Tom prilikom, CEO kompanije, Henry Ward, na sebe je preuzeo celokupnu odgovornost, što je bilo veoma važno, ali i humano.

Church sada želi da tu lekciju skalira lansirajući novi proizvod koji će povezati vođstvo kompanije sa HR osobom koja će im kreirati komunikacijski plan, sprovesti sve potrebne analize i pružiti kompletnu podršku u procesu otpuštanja.

Ipak, ova humana usluga dolazi sa cenom koja varira od veličine kompanije. Ako zapošljava između 20 i 100 osoba, cena iznosi 10.000 dolara za humano otpuštanje bilo kog broja zaposlenih. Kompanije sa većim brojem zaposlenih moraju da izdvoje 20.000 dolara.

Međutim, ukoliko kompanija nema finansijska sredstva da plaća svoje zaposlene, da li zaista može da priušti sredstva da njihova otpuštanja budu humanija?

“I dalje pričamo o marginalnoj cifri koja će vam pomoći da održite imidž brenda i svoju reputaciju. Ako se otkazi sprovode loše, i dalje ostajete sa timom kom je potrebna dodatna motivacija usled svega što se dešava, a tu je i problem privlačenja talentovanih zaposlenih u budućnosti”, veruje Church.

Pored podrške kompanijama u njihovim najtežim trenucima, Continuum ozbiljno radi i na brojnim načinima koji mogu da pomognu da do tih trenutaka uopšte ne dođe.

Jedan od načina za postizanje toga jeste usluga angažovanja iskusnih menadžera iz kompanija kao što su Tesla, Intercom, Snap i Twitch sa ciljem da ih poveže sa kompanijama kojima je potrebna pomoć u rešavanju određenih izazova.

Continuum tvrdi da u roku od 48 sati može da poveže mušteriju sa menadžerom koji je u prošlosti već rešio problem sa kojim se ona trenutno suočava.

Cilj kompanije u velikoj meri se oslanja i na startape u ranim fazama razvoja i njihovo prihvatanje ideje postojanja privremenih izvršnih pozicija. Church veruje da će recesija ubrzati trend oslanjanja startapa na „iznajmljivanje“ stručnih radnika i savetnika.

Zaposleni na određeno mogu da smanje potencijalne finansijske rizike, popune praznine u ključnim trenucima i znatno olakšaju postojeće budžete kada je kompanija fokusirana na održivi razvoj.

Church napominje i da je većina izvršnih direktora u startap svetu iskusila samo tržište u razvoju, i isto bi moglo da se odnosi na talenat koji angažuju. Zato je mnogim kompanijama potrebno vođstvo koje zna kako da sprovede otpuštanja u trenucima krize i stagnacije.

Uprkos očiglednim izazovima koji se nalaze pred kompanijom, Continuum je uspeo da svojom vizijom sakupi 12 miliona dolara u A seriji prikupljanja sredstava.

Napiši komentar
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

Iz ove kategorije