05.03.2024. ·
4 min

DualLSOFT: Utisak koji ostavimo na kandidata tokom regrutacije, direktno utiče na brend poslodavca

HelloWorld
0
DualLSOFT: Utisak koji ostavimo na kandidata tokom regrutacije, direktno utiče na brend poslodavca

Poslovi Infostud sproveli su krajem prošle godine, sada već tradicionalno istraživanje “Oceni put do posla”, koje ima za cilj da od kandidata dobije informaciju o njihovom iskustvu u procesu selekcije i regrutacije kompanija kod kojih su aplicirali za posao. Na visokoj drugoj poziciji u 2023. godini, u kategoriji “IT segment” našla se kompanija DualSOFT.

Maša Zaharijevski, HR menadžer u nagrađenoj kompaniji kaže za Infostud da im je priznanje značajno, jer predstavlja rezultat zajedničkog truda i posvećenosti u pružanju pozitivnog iskustva kandidatima.

- Raduje nas što smo dobili priznanje od velikog broja kandidata jer to ukazuje na transparentnost i efikasnost našeg procesa. Ono nam je istovremeno i dodatna motivacija da stalno radimo na unapređenju pristupa regrutaciji i selekciji i stvaranju pozitivnog okruženja za odabir talenata - navodi Maša.

Zaposlili smo 25 novih kolega

IT tržište je doživelo krizu i u mnogim firmama je bilo turbulentno. Kako je iz vašeg ugla izgledala 2023. Šta ju je obeležilo?

- Prethodna godina je bila izazovna, ali za nas uspešna i dinamična. Ponosni smo što smo uspostavili značajno partnerstvo sa jednim od vodećih klijenata u industriji, a ova saradnja dodatno je uticala i na razvoj našeg proizvoda i tehnoloških rešenja koje nudimo. Proširenje posla pratilo je i proširenje našeg tima, te smo samo u toku prošle godine zaposlili 25 novih kolega, a verujemo da će se ovakav ciklus nastaviti i 2024.

Da li ste nešto menjali u procesu regrutacije i selekcije u vašoj kompaniji u odnosu na prethodne godine i da li je teže istaći se u tom segmentu?

- S obzirom na ubrzanu konkurenciju u IT sektoru, postaje sve izazovnije istaći se. Ipak, verujemo da kandidati uviđaju naše zalaganje i posvećenost u pogledu unapređenja procesa što nas dodatno ističe na tržištu rada i utiče na povećan broj prijava. Trudili smo se da standardizujemo proces regrutacije i selekcije, radimo na transparentnoj komunikaciji sa kandidatima i tome da ih blagovremeno obaveštavamo o toku samog procesa.

Otkrijte individualne veštine i ambicije zaposlenih

Na koji način zakazujete test i intervju i koliko vam u proseku traje jedan proces selekcije?

- Proces selekcije nam okvirno traje između mesec i mesec i po dana, a u toku tog perioda odabrane kandidate direktno pozivamo telefonskim putem kako bismo zakazali razgovore, dok potencijalne testove prosleđujemo mejlom, uz prethodnu najavu i dogovor.

Navedite nam neki primer, metod ili situaciju koji bliže opisuju način na koji Dualsoft uspeva da zadobije poverenje kandidata?

- Mislimo da je za međusobno poverenje neophodna transparentna komunikacija i personalizovan pristup. Tokom razgovora posvećeni smo razumevanju individualnih veština, ambicija i vrednosti svakog kandidata. Pružamo detaljne informacije o projektima, timskoj dinamici i kulturi kompanije, omogućavajući kandidatima da donesu informisane odluke.

Naše istraživanje pokazalo je da, nažalost, poslednje tri godine svedočimo ponovnom porastu prakse da poslodavci ne daju povratnu informaciju o ishodu procesa selekcije. Čak 88% ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije, dodeljujući ovom segmentu nisku prosečnu ocenu. Kako to komentarišete, zbog čega je to tako?

- Prethodnih godina bilo je velikih turbulencija u poslovanju, koje su dovele do konstantnih izazova sa kojima su se suočile kompanije u IT industriji. U skladu sa time, broj kandidata u potrazi za poslom značajno je porastao i verujemo da su ovi faktori, između ostalog, uticali na pad kvaliteta u procesu regrutacije i selekcije.

Mi podstičemo kandidate da nam postavljaju pitanja

S tim u vezi, 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u takvim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama.

- Ovaj trend je zaista zabrinjavajući i jasno pokazuje koliko je zapravo važno posvetiti pažnju načinu na koji komuniciramo sa kandidatima. Utisak koji ostavljamo na njih direktno utiče na brend poslodavca i samim tim sposobnost privlačenja i zadržavanja talenata.

Da li vaš proces selekcije sadrži nešto po čemu se razlikujete od ostalih poslodavaca?

- Trudimo se da svaki intervju bude dvosmeran, da se i mi predstavimo kandidatu i omogućimo mu da što više sazna o samoj poziciji, kompaniji i poslovnom okruženju. Podstičemo kandidate da postavljaju pitanja, jer krajnji cilj procesa selekcije jeste postizanje optimalnog “fita” za obe strane. U skladu sa time držimo se prijateljske atmosfere i otvorene komunikacije, a ne jednosmernog ispitivanja.

Da li postoji neka dodatna aktivnost koju sprovodite za kandidate i zaposlene a na koju ste posebno ponosni?

- Tokom cele godine učestvujemo u različitim manifestacijama i deo smo brojnih inicijativa, u okviru kojih ljudi imaju priliku da nas upoznaju i saznaju više o DualSOFT-u. Osluškujemo potrebe mladih, delimo našu svakodnevnicu putem društvenih mreža, sa željom da se što više povežemo sa zajednicom i pružimo uvid u naše radno okruženje.

Prema vašem mišljenju, kakva će biti 2024. za IT tržište i šta očekujete, šta će biti ključni zahtevi kandidata koji traže posao?

- Verujemo da će se transformacija započeta u prethodnim godinama nastaviti i u toku 2024. Veštačka inteligencija, sajber security i drugo, nastaviće ubrzano da se razvijaju i utiču na celu industriju. Proizvodne kompanije koje se vode inovacijama imaće više šansi da se prilagode ovim promenama, dok će outsourcing industrija i dalje biti u malo izazovnijem položaju s obzirom na prošlogodišnju krizu. Kada je reč o zaposlenima, fokus će biti na hibridnim modelima rada, personalizovanim benefitima sa akcentom na zdravlje, i generalno balans između posla i privatnog života.

Oceni tekst

0

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga