Tokom prošle nedelje, kompanija Facebook je najavila promenu imena. Pitali smo naše čitaoce, šta misle, koje bi to ime moglo da bude. Izdvojili smo neke od tih predloga:
- WorldBook,
- SpyBook,
- Horizon,
- BookMark,
- MyVirtualLife,
- IllusionBook.
Iako je bilo dobrih ideja, niko nije pogodio. Sada zvanično, Facebook ima novo ime - Meta.
CEO Facebooka, Mark Zuckerberg, najavio je na Connect događaju kompanije da će njeno novo ime u budućnosti biti Meta.
„Mi smo kompanija koja stvara tehnologiju za spajanje i povezivanje. Zajedno, napokon možemo da stavimo ljude u centar naše tehnologije i otključamo znatno veću ekonomiju za kreatore“, izjavio je Zuckerberg.
Promena imena samo je potvrda svih stvari koje se dešavaju unutar Facebooka u poslednje vreme. Zuckerberg je samo ove godine uložio 10 milijardi dolara u kreiranje metaversea, posebne vizije interneta na kojoj kompanija radi i za koju veruje da predstavlja budućnost naših online života.
Metaverse nije nova ideja, ali se u široj javnosti pojavio tek nakon što je Zuckerberg počeo da o njemu sve češće priča tokom svojih pojavljivanja u medijima.
Koncept metaversea svoje poreklo vuče iz romana „Snow Crash“ iz 90-ih godina prošlog veka u kom slobodni ljudi napuštaju stvaran svet kako bi potpuno bili uronjeni u virtuelni.
A sada, Mark Zuckerberg se nada da će ovu ideju uspeti da iskoristi kako bi otvorio potpuno novu ekonomiju za prodaju virtuelnih dobara i usluga.
On veruje da će u narednoj deceniji ljudi svoje vreme provoditi u 3D verziji interneta koja će im nuditi mogućnost da stvaraju sopstvene avatare ili potpuno verne holograme u svom stanu, ili dnevnoj sobi prijatelja koji živi na drugom kraju planete.
U centru cele ove vizije nalazi se softver pod imenom Horizon, kombinacija Minecrafta i Robloxa (platforme na kojoj ljudi igraju i kreiraju sopstvene igre), dok je sledeća godina rezervisana za Project Cambria. U pitanju je visokotehnološki VR set koji kombinuje grafiku sa stvarnim svetom.
Pored ovog seta, Facebook takođe radi i na paru AR naočara pod imenom Nazare. Iako neće biti predstavljene još nekoliko godina, Zuckerberg veruje da poseduju potencijal da postanu sveprisutne poput mobilnih telefona.
Trenutno još nije poznato da li će promena imena uspeti da postigne ono što Mark Zuckerberg želi, ali nema sumnje da je u pitanju veoma smeo potez. Kompanija je suočena sa sve većim brojem konkurentskih društvenih mreža, nalazi se pod velikim pritiskom regulatornih tela širom sveta i pred njom je cela nova generacija potencijalnih korisnika koji imaju potpuno drugačiji pogled na Facebook.
Promena imena nije samo način da Facebook skrene pažnju na nove projekte na kojima radi, već i pokušaj kompanije da se odvoji od svih negativnih stvari sa kojima se njeno ime trenutno povezuje.
Nedavno procurela interna dokumenta otkrila su način na koji kompanija funkcioniše, što je dovelo do optužbi da Facebook na svaki način gleda da prioritet bude profit, a ne rešavanje velikih problema kao što su govor mržnje i širenje lažnih vesti na društvenoj mreži.
Sa druge strane, promena imena delimično pokazuje i da Facebook nije više glavna strast Marka Zuckerberga, već stvaranje virtuelnih svetova. Konstantne kritike koje se upućuju načinu na koji vodi Facebook, i druge društvene mreže, sasvim sigurno su iscrpljujuće, pa bi ova promena mogla da mu omogući da se više fokusira na segmente kompanije koji su mu trenutno uzbudljiviji.
U svakom slučaju, promena imena doneće nam nove i interesantne projekte, međutim, ujedno će pod tepih staviti postojeće probleme koji nisu naivni i koji definitivno negativno utiču na sve Facebook korisnike.
Ostaje da vidimo da li će promena imena doneti pozitivne promene, ili samo beg od postojećih problema.
0 komentara