Trend regrutovanja IT kadrova putem društvenih mreža sve više uzima maha i u Srbiji. Da li ste ikada dobili ponudu za posao putem LinkedIn-a?
Profesionalci u oblasti Informacionih tehnologija koji drže do sebe, po pravilu imaju manje-više ažuran LinkedIn profil. Ukoliko se svojim profilom uklopite u potrebe neke od sve brojnijih IT kompanija koje su svoje mesto pod suncem nalašle u Beogradu (možda i šire u Srbiji), verovatnoća je da će vas putem ove društvene mreže kontaktirati predstavnik neke od headhunting agencija i postaviti pitanja ili predlog o angažmanu za njihovog klijenta.
Primarni cilj headhunter-a jeste kvalitet kandidata, tj. da za kompaniju za koju rade selekciju dobiju što bolji “finalni proizvod”. Broj kandidata, odnosno kvantitet nije u prvom planu. Primarna grupa iz koje se kandidati regrutuju su tzv. “passive job seekers” . Ova grupacija prema nekim podacima predstavlja procentulano najveću grupaciju talentovanih radnika i čini 40-45% ukupne radne snage u industriji.
Postoji razvijena metodologija za ovakav način regrutovanja kandidata, a kao osnovni motivi zbog kojih bi “passive job seeker” postao “aktivni preletač”, navode se izazovniji posao, plata, jači brend klijentske kompanije i bolje mogućnosti za napredovanje.
Najćešće se inicijalna komunikacija sa headhunting agencijom obavlja putem mejla, a odmah zatim, ukoliko obe strane pronađu minimum zajedničkog interesa, prelazi se na komunikaciju telefonom. Agencija u ovom početnom segmentu razgovora, obično ne otkriva identitet klijenta odnosno kompanije za koju traži odgovarajuće radnike.
Nastavak teksta pročitajte na sajtu it-modul.rs
0 komentara