Mi developeri, mitska bića sa apsurdnim platama, koji radimo apsolutno ništa ceo dan (jer je deploy u toku ffs) i za to primamo desetine hiljada eura, koji završimo tri ispita na faksu i kompanije nas jure i nude nam zlatne poluge da počnemo da radimo za njih, razmaženi, bezobzirni, bezobrazni, ma ni monitor ne umemo sami da pomerimo da sunce ne bije u njega nego nam treba pomoćni radnik da to uradi, stalno menjamo poslove gde nam je upala kašika u med, jer dosadno nam je, pa u to ime koristimo alatke koje nam daju za pravo da se (zamislite!) raspitamo o kompanijama i uslovima. Jer smo razmaženi. Između ostalog.
Ako moj sarkazam do sad nije postao očigledan, neće ni da postane. Pa da ti skratim muku: ovde ću da nahvalim alat koji gorepomenuta mitska bića koriste da pljuju kompanije. Ne isplati se da čitas dalje.
Oni koji su ostali znaju za muku: sve kompanije nude fantastične projekte, kul tehnologije, bez stresa i pritiska, kompetitivne plate. Ali, kad konačno rešiš da menjaš nešto, već znaš na šta treba da obratiš pažnju: koje tehnologije se zapravo koriste, kakvi su zapravo projekti, postoji li work-life balance ili te klijent zove u pola noći da pomeriš linijicu za 3px ulevo (iako, naravno, radiš u kompaniji da se zaštitiš takvih stresova), kakav je kolektiv, kakav je middle i high menadžment u kompaniji, ima li bonusa, trinaeste plate, postoji li parking ili ćeš da polaziš od kuće 2h ranije da nađeš parking mesto i sve druge stvari bitne nama razmaženima.
U prevodu: da li je kompanija mesto gde možeš da se zadržiš ili te ovaj proces čeka ponovo za 3-6 meseci kad zavese padnu. Onda kreneš redom po sajtovima koji se bave company review-ima, pa pretreseš sve podatke (pozicije, plate, zadovoljstva, intervju proces i sve ostalo) za onih 5-6 kompanija čiji su te regruteri nemilosrdno cimali na LinkedIn-u. I to je tako zamorno, porediš, razgovaraš sa ljudima koji znaju ljude koji rade tamo itd, itd. Možeš ‘ladno 40h nedeljno da ispuniš time. E, tu dolazi IT Insajder - ajde što možeš da čitaš sve ovo gorenavedeno, nego možeš i da porediš firme na osnovu tih inputa - NA SAMOM SAJTU. Kaži kol'ko kul, k'o frižider u Gigatronu da kupuješ :D
Sve je to lepo iscrtano, poređano vizuelno da se sam odlučiš.
I onih 40 sati postade par sati na ovom mestu, da dođeš do recimo 2 kompanije između kojih biraš. E onda kreneš da zoveš drugare za dodatne informacije, i za 20-ak sati si odabrao svoju novu kompaniju.
Sad još “samo” da prođeš suludi proces selekcije i da te prime. I onda možeš da mučiš jadnog Marka iz tehničke da ti pomera monitor levo-desno do sutra. Ako stigneš, naravno. Jer klijent je to tražio prekjuče.
U to ime *ispija svoje treće pivo iako je tek podne*!
0 komentara