30.08.2024. ·
4 min

Kako je frustracija zbog parkiranja na Vračaru inspirisala dvojicu prijatelja da naprave aplikaciju

HelloWorld
2
Kako je frustracija zbog parkiranja na Vračaru inspirisala dvojicu prijatelja da naprave aplikaciju

U današnjem svetu, pronalaženje parking mesta u velikim gradovima postaje sve veći izazov, posebno u centrima kao što je Beograd. Upravo ovaj problem inspirisao je Iliju Vujinovića i Zlatana Osmangića da razviju aplikaciju GoPark, koja ima za cilj da olakša pronalaženje i rezervisanje parking mesta na jednostavan i efikasan način. U razgovoru s njima, saznali smo više o nastanku ideje, izazovima s kojima su se suočavali, ključnim funkcijama aplikacije, kao i planovima za budućnost.

Ilija Vujinović, jedan od osnivača GoPark-a, objasnio nam je kako je ideja za aplikaciju proizašla iz svakodnevnog problema s parkiranjem.

"Ideja za GoPark nastala je iz činjenice da smo svakodnevno okruženi problemom parkiranja. Kako često razmišljam o potencijalnim idejama za biznis i fokusiram se na rešavanje realnih problema, ova ideja je došla prirodno. Konkretna situacija je bila kada mi je prijatelj iz drugog grada došao u posetu i nije uspeo da nađe parking blizu mene na Vračaru. Iz njegove frustracije smo došli do početne ideje, a zatim, uz analizu, videli da postoji potencijalno tržište za ovakvu uslugu", navodi Ilija za HelloWorld.rs.

Kao i svaki startap, GoPark se suočio s brojnim izazovima tokom razvoja.

"Glavni izazovi su uglavnom bili vezani za traženje samih parking mesta, sa kojim se i dalje mučimo. Plan nam je da sami iznajmimo blizu 20 parking mesta u centru grada i iznajmimo ih i izdajemo ih kroz aplikaciju kako bismo validirali ideju", objašnjava Ilija.

Pored toga, problem finansiranja je jedan od ključnih faktora koji utiče na razvoj.

"Trenutni problem kao i svakom startapu jesu finansije, odnosno prikupljanje investicija. Projekat finansiramo sami, ali prijavom na VC fondove, pripremom kvalitetnog pitch deck-a, networking eventove i slična dešavanja i dajemo sve od sebe da to rešimo", dodaje on.

Funkcionalnosti aplikacije

Jedan od glavnih ciljeva GoPark-a je da korisnicima pruži jednostavno i sigurno iskustvo prilikom pronalaženja parking mesta.

"Pre svega, korisnici će moći da nađu parkinge dostupne u vremenskom periodu koji izaberu, a takođe i videti koliko su ta parking mesta udaljena od njihove destinacije. Kada to urade, proces rezervacije je jednostavan, a sigurno parking mesto ih čeka, a to sve korisniima štedi vreme", ističe Ilija.

Detaljno je opisao i proces rezervacije:

"Prvo odabereš datum i vreme za koje ti je potreban parking. Možeš rezervisati parking na sat ili za ceo dan, pa tako odrediš tačan period - od kad do kad ti je parking mesto potrebno. Zatim izabereš parking mesto koje je dostupno na željenoj lokaciji u odabranom vremenskom intervalu. Plaćanje se vrši direktno kroz aplikaciju. Ako ti se planovi promene, možeš lako otkazati rezervaciju i dobiti povraćaj novca, ili, ako si već na lokaciji, možeš završiti parkiranje ranije nego što je planirano."

Ključne funkcije i sigurnost

Osnivači smatraju da su ključne funkcije aplikacije upravo one koje donose najviše koristi korisnicima.

"Push notifikacije tokom aktivnog parkinga koje te podsećaju kada ističe parking, kao i opcija da ga produžiš ukoliko je to moguće, jako su kul dodatak," smatra Ilija.

Takođe, kako dodaje, planiraju implementaciju token sistema za nove korisnike kako bi mogli besplatno da isprobaju aplikaciju.

Sigurnost podataka korisnika takođe je visoko na njihovoj listi prioriteta. "Koristimo kartice za plaćanje, koje će se dodavati u aplikaciju preko payment procesora koji garantuje sigurnost. Podatke ne čuvamo mi, a ovaj model je već dobro poznat na aplikacijama kao što su Wolt, Cargo i slične platforme", objasnio je Ilija.

Planovi za budućnost i širenje

Zlatan Osmangić, koji se bavi finansijskim aspektima aplikacije, otkriva njihove planove za budućnost.

"Naša vizija je da, nakon što MVP faza uspešno prođe, dozvolimo bilo kome da svoje parking mesto izdaje preko aplikacije i na taj način ostvari pasivni prihod. Ovaj biznis model će nam omogućiti da proširimo mrežu parking mesta u Srbiji, ali i na druge veće gradove istočne Evrope koje imaju problem sa infrastrukturom poput Beograda."

Što se tiče izvora prihoda, Zlatan je naveo nekoliko opcija:

"Glavni izvor profita trenutno jeste cena same rezervacije koje se dešavaju u aplikaciji, a što se tiče budućnosti i gore pomenutog biznis modela, plan nam je naplaćujemo naknadu i uzimamo procenat od svake transakcije. Drugi izvori prihoda poput boostovanih oglasa, premium supskripcije za prioritetno zakazivanje najpoželjnijih parkinga u špicu su nam takođe na umu, ali se za sada fokusiramo na osnove."

Korisnička iskustva su od velikog značaja za dalji razvoj aplikacije.

"Za sada su ljudi pozitivno reagovali na sam dizajn i koncept aplikacije, najviše feedback-a smo dobili za samo biranje vremenskog perioda, sistema za filtriranje i videli smo da se u prvoj verziji koju smo dizajnirali korisnici nisu dobro snalazili, te smo je prilagodili da bude pristupačnija i jasnija. Dizajn i funkcionalnost su nam prioritet, jer želimo da omogućimo i ne toliko tehnički aktivnim korisnicima korišćenje u budućnosti", zaključio je Ilija.

 

Oceni tekst

5
7 glasova

2 komentara

Dada Dada 07.09.2024.
3
0

Meni malo nije jasno, koliko će nas koštati rezervacija, a koliko sat parkiranja?

Strahinja Selaković Strahinja Selaković 12.09.2024.
2
0

Na koji način će se sprečiti zloupotreba da se rezerviše parking na sat vremena, a zlonamerno ostavi auto na nekoliko dana? 

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga