Microsoft za rekordnu sumu novca kupuje Activision Blizzard, tvorca nekih od najpoznatijihi igara na svetu „Call of Duty“, „World of Warcraft“ i „Candy Crush“. Ovaj potez bi mogao da najvećeg proizvođača softvera na svetu stavi na čelo gejming industrije.
Keš kupovina, čija vrednost od 68.7 milijardi zasenjuje sve prethodne, pridružiće Micrososftu ozbiljnu gejming operaciju koja takođe uključuje naslove „Doom“ i „Minecraft“, a sve Activision igre već sada su dostupne za Microsoftovu Xbox konzolu.
Kada bude potvrđena, ova akvizicija će Microsoftu pružiti i odličnu startnu poziciju za sve popularniju metaverse industriju koja spaja tradicionalni online svet sa virtuelnim preko setova za izmenjenu realnost.
Ova kupovina će biti najveća akvizicija jedne kompanije, posebno ako se poredi sa onom koju je početkom meseca imao TakeTwo interactive kada je kupio kompaniju Zynga za 12.7 milijardi.
Najveća cifra koju je Microsoft do sada izdvojio bilo je 26 milijardi dolara za kupovinu LinkedIna 2016. godine.
Iz Microsofta su izjavili da će ih ova kupovina učiniti trećom najvećom gejming kompanijom na svetu, odmah iza Tencent Holdignsa iz Kine i japanskog Sonyja.
Microsoftova gejming strategija se poslednjih godina značajno širi, a posebno se izdvaja kupovina Zenamx Medie (Bethesda Software) u septembru 2020. godine, kao i lansiranje Xbox Game Pass i Xbox Cloud Gaming servisa.
Kompanija je očigledno odlučila da pored izgradnje gejming platforme, ozbiljno poradi i na isporučivanju sadržaja za njih – i što je najvažnije, veliki deo tog sadržaja će sada dolaziti iz sopstvenih izvora.
U izjavama čelnika Microsofta ističe se da će Activision zadržati „dobar deo svoje kulture“ i da će kompanijina ključna uloga biti u ubrzavanju procesa kreiranja i predstavljanja novih igara.
Microsftovi predstavnici takođe nisu krili ni uzbuđenost zbog igara koje Activision planira, a očekuje se da će celokupna kupovina biti gotova u narednih 18 meseci.
Sposobnost da kreira sopstveni sadržaj, Microsfot pozicionira kao Netflix gejminga, a novi i uzbudljivi naslovi trebalo bi da ubede ljude da se okrenu pretplati na Microsfotove servise.
Naslovi kao što je Candy Crush Saga pomoći će kompaniji da proširi svoj mobilni gejming, dok će igre kao Diablo, Call of Duty i Overwatch sasvim sigurno povećati broj pretplatnika Game Pass Ultimate servisa.
Microsoftove deonice na Wall Streetu, čija vrednost je trenutno gotovo 32 puta veća od vrednosti za koju je kupio Activision, doživele su mali pad od 2 odsto nakon vesti o akviziciji, dok su akcije kompanije Activision skočile za 26 odsto.
Uprkos tome, samo u proteklih godinu dana, vrednost Microsoftovih deonica porasla je za 40%, i postoji velika šansa da ćemo u budućnosti videti još zanimljivih i velikih kupovina s obzirom na to da kompanija traži nove investicije kako bi potrošila svoju keš rezervu od 130 milijardi dolara.
1 komentar