Nakon spora oko PayPal dodatka za kupovinu, Google je odlučio da postavi nova pravila kako bi zaštitio svoje korisnike. U budućnosti, korisnici će morati da imaju od affiliate linkova u dodacima (add-ons).
Google ograničava korišćenje affiliate oglašavanja u ekstenzijama za Chrome, i od sada je to dozvoljeno samo ukoliko korisnik ima direktnu korist. U skladu sa novim ciljem, američka softverska kompanija objavila je revidirane smernice za affiliate oglašavanje u dodacima za svoj browser.
Ove izmene su odgovor Googlea na optužbe za prevaru protiv PayPal-ove podružnice Honey.
Kompanija je navodno koristila svoju ekstenziju kako bi zamenila affiliate linkove i na taj način ostvarila proviziju, piše Heise Online.
Affiliate linkovi moraju da korisnicima pruže dodatnu vrednost
Prema novim smernicama, ekstenzije za Chrome mogu da koriste affiliate oglašavanje samo ako postoji direktna i transparentna korist za korisnike. Ova promena odnosi se na linkove, kodove i kolačiće koji se mogu koristiti za ostvarivanje provizije. Ako pružaoci dodataka učestvuju u affiliate programu, to moraju da jasno navedu u opisu u Chrome veb prodavnici, pre instalacije i unutar same ekstenzije.
Konkretno, zabranjeno je da Chrome ekstenzija ubacuje affiliate link bez obezbeđivanja popusta ili povraćaja novca (cashback). Na ovaj način, Google želi da spreči kompanije da zarađuju putem dodataka bez pružanja bilo kakve dodatne vrednosti korisnicima. Takođe, korisnici treba da zadrže kontrolu nad svojim iskustvom pretraživanja i da razumeju kako ekstenzije komuniciraju sa veb sajtovima. U budućnosti, biće neophodno da korisnici daju saglasnost pre nego što ekstenzija primeni affiliate kod.
Ekstenzija je PayPal-u donela nekoliko tužbi
Nove smernice usledile su nakon spora oko ekstenzije Honey. Ona obećava da će automatski pretraživati i primenjivati vaučere za popust prilikom online kupovine. Međutim, prema istraživanju YouTube kanala MegaLag, ako bi korisnici želeli da kupe proizvod putem affiliate linka, dodatak bi im prikazao navodni popust. Kada bi korisnici odabrali taj popust, ekstenzija bi zamenila prethodni affiliate link svojim, kako bi ostvarila proviziju.
S obzirom na to da se kreatori sadržaja posebno oslanjaju na prihod od affiliate linkova, nekoliko YouTubera iz SAD pokrenulo je kolektivnu tužbu protiv PayPal-a.
Dok se sudska presuda još čeka, Google preporučuje developerima da što pre prilagode svoje Chrome ekstenzije. Primena nove politike počinje 10. juna 2025. godine, a kompanija planira da ukloni dodatke koji krše pravila iz svoje veb prodavnice nakon isteka tog roka.
0 komentara