Posle skoro cele decenije, Googleov Android operativni sistem pao je na drugo mesto popularnosti, a prvo mesto zauzeo je Appleov iOS.
Ovaj open-source mobilni operativni sistem, koji pogoni većinu smartfona na svetu, može se pronaći u uređajima velikih svetskih tehnoloških kompanija kao što su Samsung, Motorola i OnePlus.
Apple najveću prednost ima u SAD, Kanadi i Japanu, ali u svim ostalim zemljama Android je definitivno na prvom mestu – što ipak nije dovoljno.
Ukoliko Google ponovo želi da se vrati na globalni vrh, potrebno je da uradi nekoliko stvari:
Više pažnje je potebno posvetiti ekosistemu
Googleu je bilo potrebno znatno više da predstavi svoj pametni sat, što je Appleu dalo veliku prednost. Apple Watch je uspeo da dodatno veže ljude za celokupnu Apple liniju proizvoda.
Jednom kada kupite Apple Watch, vezani ste za iPhone.
Pored pametnog sata, Appleov iPad tablet je za mnoge takozvani „drugi ekran“. Sa druge strane, veliki broj korisnika slabo je upoznat sa ponudom Android tableta, a tu je i problem sa softverom koji nije ni približno rafiniran kao iPad OS.
Još jedno polje na kom Android ne može da parira Appleu trenutno jesu laptop i desktop računari. Chromebook jeste dobra opcija, ali mu definitivno nedostaje snage i svestranosti koju nudi MacOS.
Trenutno se kao najbolja opcija za jačanje Google ekosistema čini bolja integracija sa Mac i Windows mašinama kako bi Android korisnici dobili iskustvo slično koje nude iPhone i Mac.
Potrebno je više inovacija
Googleovi proizvodi su iz godine u godinu sve bolji i bolji, ali im jednostavno nedostaje magija koju Apple uspe da upakuje u sve što proizvede.
Tehnološka kompanija iz Kupertina vrlo dobro zna kako da podigne prašinu za svojim uređajima i privuče korisnike proizvodima i servisima.
Uzbudljiva retorika kombinovana sa visokom vrednošću proizvoda sa velikom lakoćom ubeđuje veliki broj korisnika da Apple donosi najnoviju tehonlogiju i inovacije – iako to često nije slučaj.
Visoka frekvencija osvežavanja ekrana, optička stabilizacija i laserski autofokus su samo neke od funkcija o kojima Apple govori na sav glas korisnicima, ali činjenica je da sve ove stvari već neko vreme postoje na Android uređajima.
Upravo to je teren na koji Google mora da uđe samouverenije i privuče korisnike koji zaista žele da imaju uređaj koji donosi nešto novo i drugačije od konkurencije.
Google mora da učini da njegovi Pixel telefoni korisnicima pruže premijum osećaj i ekskluzivnost, iako se to može činiti kao sušta suprotnost otvorenom operativnom sistemu kao što je Android.
Kontrola kvaliteta
Kao što smo već spomenuli, Googleov Android ne nalazi se samo u proizvodima ove kompanije, već i u uređajima mnogih drugih proizvođača.
S obzirom na to da se radi o open-source operativnom sistemu, svaki od tih proizvođača može da ga prilagođava prema svom nahođenju – a to nije uvek dobra stvar.
Zbog brojnih modifikacija, dešava se da Android u očima korisnika izgleda kao mnogo lošije rešenje nego što je to Appleov iOS.
iOS se može naći samo u Appleovim proizvodima i samim tim je kontrola kvaliteta znatno bolja. Appleovi proizvodi, baš kao i operativni sistemi, rade besprekorno, a to je nešto što se ne može uvek reći za Android uređaje.
Ovo je ujedno možda i najveća slabost Androida jer ne postoji jedinstvena kontrola kvaliteta, i korisnik vrlo retko dobija uređaje drugih proizvođača čiji operativni sistem radi baš onako kako je to Google zamislio.
8 komentara