Tatjana Ivošević Product menadžer sajta Startuj.com, održala je predavanje na temu „Kako je raditi kao Product Manager?“ u sredu 18.01 u InspiraHubu.
U okviru predavanja, Tatjana je podelila svoja iskustva rada na ovoj poziciji koja je u poslednje vreme doživela pravu ekspanziju što pokazuju i podaci sajta HelloWorld.rs da je pozicija Product menadžera među 5 najtraženijih pozicija u IT-u.
Tatjana je odgovarala na konkretna pitanja koja su joj postavljena u okviru QA sesije i na taj način je znatno približila poziciju Pruducta u jednoj kompaniji.
Šta je Acceptance Criteria kada definišeš tiket? Kako znaš koliko je dovoljno i na osnovu čega odlučuješ šta je MVP nekog proizvoda?
Tatjana: Kada pišemo tiket, trudimo se da razvojnom timu jasno objasnimo šta je zadatak koji treba da se uradi. Tada u obzir uzimamo potreban materijal (slike i linkove koje priložimo), jasno objašnjena logika, potrebe biznisa i način na koji bismo voleli da realizujemo zadatak.
MVP je ono najmanje što isporučuje vrednost korisniku. U obzir takođe uzimamo ciljeve biznisa. Najbitnije je da vidimo šta je to što najmanje možemo uraditi da bismo isporučili vrednost i biznisu i korisniku, a potom kasnije dalje unapređujemo proizvod.
Kako je raditi u JIRI?
Tatjana: JIRA je mnogo bolje rešenje u odnosu na Trello, obzirom da je Trello namenjen za manje projekte i ne za velike timove. Dashboard je podeljen u nekoliko kolona i u zavisnosti od toga u kojoj je koloni zadatak tj. Tiket mi možemo da ispratimo progres i preduzmemo akcije da se zadatak izvrši u optimalnom vremenu.
Da li si čula za ClickUp, novitet na tržištu i konkurenciju JIRI? Kako ti se čini?
Nisam čula za ClickUp, verovatno nisam ciljna grupa :D. JIRA je sa druge strane razvijen od strane Atlassian Community-ija, koji je razvio i Trello prvobitno i zaista je moćna alatka jer daje rešenja za sve što jednom razvojnom timu treba. Tu imamo pristup i da gledamo progres drugih razvojnih timova i njihove dashboardove, da pravimo roadmape, kao i da izvlačimo razne izveštaja.
Šta ti je najizazovniji zadatak u tvom poslu?
Rekla bih da je to napraviti balans i prioritetizaciju između onoga što biznis želi i korisnikovih potreba u moru proizvoda koje možemo razviti za naš sajt.
Koji je bio tvoj put kao PM i kako da postanem jedan?
Moj put je bilo formalno obrazovanje, tj. VTŠ koji me je usmerio ka ovoj grani posla i dao mi temeljnu osnovu koju sam kasnije na poslu mogla i da gradim dalje. Ipak postoji dosta drugih izvora, pa tvoj put može biti online kurs, more besplatnih tutorijala i štiva na internetu ili neki drugi vid akvizicije na ovom polju.
Foto:
0 komentara