
Philip Morris Services d.o.o.
Iskustva
IT System Analyst
Bez ponude za posao
Intervju srednje težine
Kako je izgledao proces
Pitanja sa intervjua
- Koji JOIN-ovi postoje pored inner JOIN. Uglavnom prosta pitanja iz sql...
Product owner
Pozitivno
Lepa kancelarija i iskusne kolege.
Zamerke
Ekstremno izrazene hijerarhije unutar firme. Poslovna kultura je takva da nadredjeni ponizava one koji su ispod njih u hijerarhiji sto dovodi do lanca vredjanja, od regionalnog sefa ka lokalnom sefu, pa dalje od lokalnog sefa ka timskim menadzerima koji dalje sire nervozu ka clanovima svojih timova. Nista cudno nije da vas sef opsuje ili vredja i da se svi prave da nisu nista culi. Atmosfera unutar timova je jako losa. Onboarding ne postoji. Podrske u razvoju nema, samo nervoze, vikanja i priska da se sto pre uradi posao. Podrazumeva se prekovremeni rad i rad vikendom. Firma se prvenstveno bavi prodajom cigara i uredjaja za konzumiranje cigara tako da IT razvoj nije nesto na sta se obraca paznja. Prave se nerealni planovi i dogovaraju projekti za koje nema kapaciteta. Lose su organizovani IT timovi i nista se ne radi planski. Deployment novih feature-a se samo javi u toku dana i onda kao da je pala bomba, pravi se haoticno sklapanje timova kako bi se uradilo testiranje svega sto je stiglo. Dan se ne zavrsava dok se sve ne istestira. To ponekad traje i posle ponoci. Automatizovano testiranje nije ni u planu. Sve u svemu, da sam ranije znao da je ovakva situacija ne bi mi nikad palo na pamet da prihvatam ponudu za rad u PMIu.
Data Science Engineer
Pozitivno
Tek nakon što sam se zaposlio ovde shvatio sam koliko ne znam i koliko je znanje steceno na fakultetu malo, u odnosu na realan rad u kompaniji. Srećom, bolje okruženje za učenje i usavršavanje nisam mogao da odaberem. Uz snajne seniore sam napredovao i uspeo da se uklopim u ovo okruzenje, gde sam sad po prvi put postao i mentor novim juniorima. Postoji znatan broj velikih i značajnih projekata koji mogu pomoći i početnicima da steknu ogromno iskustvo. Za ne tako dug period sam unapredio svoje IT veštine i upoznao nove mrežne uređaje, odnosno konfiguraciju istih. Kompanija ulaže u svoje zaposlene kroz razne treninge i edukacije.
Zamerke
Nekad je potrebno raditi prekovremeno
IT Technician (Junior)
Pozitivno
Ogroman sistem koji traje godinama zahvaljujuci procedurama. Imate priliku da naucite sta su procedure i kako se postupa, ticketing system, ITIL standard. Kolaboracija sa ostalim fabrikama sirom sveta. Takodje priliku da vidite kako stvarno izgleda Operations deo, i kako izgleda support u fabrici po najnovijim standardima.
Zamerke
Ceo support je outsource -ovan tako da nemate prilike da se logujete nigde. Radite monitoring, ne ucite nove tehnologije ne razvijate se kao inzenjer. Ceo sistem se radi negde drugde, neko ga drugi spusta na vase okruzenje vi samo dobijete "HOW TO" prirucnik.
Front End Engineer
Prihvatio/la ponudu
Intervju veoma lak
Trajalo je 1 nedelju
Kako je izgledao proces
Pitanja sa intervjua
- Opiši prethodne projekte i kaži nam nešto na bugarskom i makedonskom?
IT Consultant for factory systems
Prihvatio/la ponudu
Intervju težak
Trajalo je 2 nedelje
Kako je izgledao proces
Administrator tehnickog održavanja
Prihvatio/la ponudu
Intervju srednje težine
Trajalo je 1 nedelju
Kako je izgledao proces
Pitanja sa intervjua
- Kako bi postupio kada bi naišao na neki problem koji ne mozeš da rešiš ili koji ne razumeš baš najbolje, a koji je bitan za kompaniju?
Administrator tehnickog održavanja
Pozitivno
Moje utisak o ovoj kompaniji je super. Radim kod njih već 6 meseci i sve je u najboljem redu, ljudi su jako pozitivni i odgovorni, svi međusobno saradjuju u rešavanju problema i svi žele da pomognu jedni drugima, odlična je atmosfera, često se održavaju razne "igre" za zaposlene i dobijaju se pokloni, preporučio bi svakome ko može da pokuša, neće se pokajati sigurno.
Zamerke
Jedina "zamerka", ako može tako da se nazove, su rokovi i novi zadaci koji se svakodnevno dobijaju. Samo je potrebno raditi odgovorno i rešavati probleme jedan po jedan, pitati za pomoć ukoliko je neophodna, i sve će biti u najboljem redu.
IT Support
Pozitivno
Brza dinamika rada, sve se rešava po hitnom postupku, mogućnost napredovanja, mogućnost putovanja, rad sa savremenim tehnologijama. Može se naučiti mnogo o managementu i načinu funkcionisanja velikih kompanija, dosta se pažnje pridaje dokumentaciji i ništa se ne prepušta slučaju.
Zamerke
Ponekad se stvara veliki nepotrebni pritisak, rokovi za obavljanje posla umeju da budu vrlo kratki, potrebno je pokazati veliku požrtvovanost za kompaniju. Praktičnog posla skoro i da nema, vaše je samo da vršite monitoring i budete u kontaktu sa outsource firmama. Ukoliko ste kompanijski čovek ovo je odlično mesto za vas, ukoliko niste svakako je veliko iskustvo.