Ova godina za nas je značajna iz više razloga. Slavimo 15 godina uspešnog rada, proširili smo naše poslovanje na Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru ali i dobili i jedan novi izazov – 247 otvorenih pozicija! Da uspešno otvaramo ali i zatvarmo pozicije govori činjenica da smo dosegli broj od 350 zaposlenih. Impozantan broj ali kako se do njega dostiže? Koje kockice treba da se “poklope” da bi se dobio ovakav zadatak? I što je podjednako važno – kako to utiče na tim i na kompletnu organizaciju posla?
Koliko klijenata?
Brojka 247 nam stiže od jedne kompleksne strukture klijenata. Ako bismo ih delili, imali bi postojeće klijente, partnerske kompanije iz regiona, lokalne predstavnike globalnih kompanija, velike IT firme ali i partnerstva koja imamo sa korporacijama poput Microsofta i vendorima kao što je Lex Wear.Faze projekata i industrije?
Činjenice koje samim programerima najviše znače jeste da su otvorena mesta usmerena na više različitih projekata koji su i u različitim fazama razvoja. Od pokretanja projekata od nule i kompletnog developmenta, do održavanja i unapređenja postojećih. Radiće se i integracija u sklopu već postojećih sistema ali i implementacija, migracija i prilagođavanje security standarda u okviru partnerstva koje imamo sa kompanijom Microsoft a koji se tiče prodaje licenci za Microsoft Azure. Projekti nam dolaze iz različitih industrija – fintech, digital entertainment, retail, hospitality, construction, sports organization…
Tech skills i senioritet?
Struktura samih pozicija je zaista šarena. Najveći broj njih se odnosi na JS i njegove frejmvorke – Angular, Node, React, Typescript i kombinacije istih. PHP i Java su zastupljeni u nešto manjem obimu a aktuelne su i QA, .NET, Mobile development, Salesforce. U ovaj proces će biti uključeni programeri svih nivoa. U planu su nam i tzv. junior to medior obuke gde će početnici proći trening od 12 meseci koji će za njih biti potpuno besplatan. Naravno, tokom tog procesa programeri će biti uredno plaćeni.
Spisak pozicija izgleda ovako: 1. JavaScript developers ( node, react, typescript, vue, angular ) – 135 2. PHP – uvek treba – 43 3. JAVA – uvek treba – 30 4. .NET – 18 5. Mobile developers – 10 6. QA – 8 7. Salesforce developers-3 Ono što većina nas ne vidi kada je o ovakvoj vrsti posla reč jeste direktna komunikacija sa klijentima i kako ugovaranje potencijalnog posla, iz kog i proističe tražnja za ljudima, zapravo izgleda.Kako se dogovara veliki broj pozicija?
Prvenstveno, do sastanka sa značajnim klijentima vas dovodi reputacija, preporuke, postignuti rezultati, reference, kapaciteti i operativni potencijali. Njih takođe zanima i iskustvo kompanije sa određenim tehnologijama i sve ovo zajedno vas može odvojiti od konkurencije ali je važno naglasiti da je to samo ulaznica za prvi sastanak kod potencijalnog klijenta. Taj prvi sastanak obično prođe glatko, u većini slučajeva je prisutan top menažment i priča se uopšteno o poslovanju. Ako nemate dovoljno iskustva, možete pomisliti da je sve prošlo odlično i da ste dobili posao. Međutim, nakon tog pozitivnog prvog utiska, imate dalje razgovore koji se tiču zaista konkretnih stvari – provera referenci u smislu ustupanja liste kontakata kod kojih ih klijent može proveriti, razgovori sa našim Tech, Project, HR timom. Potrebno je da klijent razume kakva smo kompanija, kakve tipove projekata radimo, koje alate i tehnologije koristimo, kakva nam je struktura senioriteta tima,kako merimo rezultate kao i način na koji radimo analizu kompletnog postupka rada na projektima. Neretko, mogu tražiti i studije slučaja i finansijske podatke sa ciljem utvrđivanja da li kompanija finansijski može da iznese projekat. Nakon toga, ugovaraju se međusobne posete i upoznavanje kao i serija online sastanaka.
Uticaj na organizaciju posla?
Kada je u planu prijem većeg broja zaposlenih neosporno se nameće i pitanje kako to utiče na kompletnu organizaciju poslovanja. Quantox je 2017. godine prošao prvi put kroz rast zaposlenih od 100%. Duplirani broj ljudi značio je i uvećane obaveze i zadatke različitih timova. Kancelarije su otvorene, timovi su krenuli sa radom a ta godina je nama dala dobru osnovu za poboljšanje strategija koje se odnose na dalje proširenje. Test organizacione strukture je bila i sama 2020. i prelazak na potpuni rad od kuće. Benefit od 2 meseca remote rada koji je inače bio aktuelan nam je pomogao da lagano uplivamo u full remote režim i da se zaposleni relativno brzo naviknu na nove radne okolnosti bez umanjenja rezultata. Ovakve promene su nas naučile koji su se poslovni potezi pokazali najboljim i kako spremno da dočekamo i odgovorimo na dinamiku tržišta i planirani rast. Naš svakodnevni zadatak je i unapređenje procesa upoznavanja novih ljudi sa našom kulturom i sistemom rada i uvek smo otvoreni i spremni da zatražimo i dodatnu podršku u vođenju timova u regionima, u vođenju projekata, podršku u menadžmentu i pravnu pomoć. Pružanje velikog broja šansi za zaposlenje je dugoročan cilj. Neke će se pozicije zatvarati druge će se otvarati. Dinamika posla, kao i zahtevi samih klijenata često nose sa sobom potražnju većeg broja ljudi. Imajući u vidu sam razvoj tržišta kao i dalji rast kompanije verujemo da će velika potreba za kadrom biti prisutna na duže staze. Naš fokus u odgovoru na ovakve zahteve jesu standardi pri zapošljavanju i kvalitet tima koji nastojimo da održimo. Želimo da u kontinuitetu imamo otvoren veći broj pozicija uz dalje održavanje naših standarda za proširenje tima. Kvalitet nam je primaran i tako će biti i u budućem periodu.
Ukoliko želiš da saznate više informacija o kompaniji, beneficijama, plati, kao i iskustva zaposlenih i kako izgleda razgovor za posao, poseti profil poslodavca na IT Insajderu: LINK.