HelloWorld logo
20.11.2019. ·
3 min

IT-evci izabrali VRH poslodavce

HelloWorld

Tokom septembra i oktobra meseca 2019. sajt Poslovi Infostud i naš sajt su sproveli veliko talentX istraživanje atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu radne snage. Istraživanje je rađeno u skladu sa svetskim trendom merenja atraktivnosti poslodavaca, a predstavlja prvo veliko istraživanje poslodavaca te vrste u Srbiji.

Svrha istraživanja je da identifikuje najatraktivnije IT poslodavce po mišljenu ispitanika, kao i da se utvrde elementi brenda poslodavca koje ih čine atraktivnim kako bismo bolje razumeli šta doprinosi pozitivnom iskustvu kandidata u procesu selekcije.

Prema mišljenju 3122 ispitanika, prva tri mesta na listi najatraktivnijih poslodavaca su zauzeli:

  1. Microsoft
  2. Nordeus
  3. Ubisoft

U top 10 poslodavaca su se plasirali i (po abecednom redu): Comtrade, Continental, Levi9, Robert Bosch, Schneider Electric, SevenBridges i Vega IT Sourcing.

Ovom prilikom, 19. novembra u Kombank dvorani u Beogradu je upriličena dodela plaketa prvoplasiranim poslodavcima. Nagrade su primili predstavnici kompanija Tadej Kurepa ispred Microsofta, Zoja Stojković ispred Nordeusa i Milica Lazić ispred Ubisofta.

Tokom održanog događaja, predstavnicima IT sektora su ujedno i predstavljeni rezultati istraživanja koji su većinski bazirani na percepciji kandidata sa tržišta rada, a ne samo zaposlenih koji rade u tim kompanijama.

Kada govorimo o tome šta čini atraktivnog poslodavca i šta kandidate navodi da apliciraju za rad kod njih, istraživanje je pokazalo sledeće:

Finansijska stabilnost kompanije je i dalje značajan aspekt koji utiče na atraktivnost poslodavca, te kandidati daju prednost kompanijama koje imaju dugoročnu perspektivu i dobre poslovne rezultate.

Kompanije koje žele da budu atraktivne, posebnu pažnju treba da obrate na način na koji se zaposleni osećaju u radnom okruženju jer je 76% ispitanika odabralo prijateljsko i prijatno radno okruženje kao bitan faktor prilikom odabira poslodavca.

Kada govorimo o ulozi lidera u atraktivnim kompanijama, oni treba da cene sposobnosti i znanja kod svojih saradnika sa jedne strane, i da podržavaju razvoj svojih saradnika. Zaposleni u IT industriji su svesni da njihova karijera zavisi od usvajanja novih veština i znanja koje donose nove tehnlogije, i samim tim žele da rade za lidere koji će kreirati okruženje u kom oni mogu da se razvijaju.

 Sa druge strane, ispitanici smatraju da atraktivni poslodavci treba da im pruže mogućnost sticanja dodatnih znanja u okviru profesije, a sve u cilju sticanja znanja i veština koje će im omogućiti da imaju uspešnu karijeru i održe zapošljivost.

Trend koji pokazuju da zaposleni veoma cene poslodavce koji im omogućavaju da imaju balans između privatnog i poslovnog života koji je primetan u svetu, sve više dolazi do izražaja kod nas. 69% ispitanika je odabralo dobar balans između privatnog i poslovnog života kao najznačajniju odliku posla idealnog poslodavca.

 

Ispitanici su poslali jasnu poruku poslodavcima koji žele da budu atraktivni: „Posvetite pažnju definisanju jasnog i transparentnog sistema nagrađivanja koji će nam omogućiti da budemo fer nagrađeni u skladu sa ostvarenim rezultatima“.

Kada govorimo o načinu ostavljanja dobrog utiska na kandidate u procesu selekcije, davanje povratne informacije je i dalje imperativ. Ispitanici su bili složni da bi želeli da im predstavnici poslodavca objasne razloge zašto nisu prošli proces selekcije, kako bi se bolje pripremili za sledeću priliku.

Napiši komentar

Iz ove kategorije