Kompanija Levi9 ove godine proslavlja 18 godina postojanja, a kao jedan od pionira na IT sceni, razvijala se i transformisala zajedno sa industrijom. Da je u pitanju firma koja je po meri zaposlenih i da ima onaj „x faktor“ potvrdilo je i najnovije istraživanje najveće platforme za zapošljavanje IT kandidata - HelloWorld.rs, u kojem se našla na visokom trećem mestu među VRH poslodavcima, liderima u IT sektoru u Srbiji.
Istraživanje je sprovedeno početkom aprila, primenom TalentX metodologije, koja se zasniva na teoriji da se iskustvo koje kompanija kreira u javnosti ili kod svojih zaposlenih formira na osnovu 6 atributa atraktivnosti: iskustvo rada u kompaniji, kultura unutar kompanije, ponašanje lidera, odlike posla, mogućnosti za razvoj karijere i nagrađivanje.
Po ovim parametrima Levi9 je izbio na treće mesto na listi VRH poslodavaca po oceni IT zaposlenih i kandidata koji su konkurisali za posao. Jelena Vasilev Novčić, Employer Branding menadžerka kaže za Infostud da ova nagrada predstavlja motivaciju i odgovornost za Levi9 da nastave sa dobrim radom i da učine kompaniju još boljim mestom za rad, jer uvek postoji prostor za napredak.
- Želja nam je da budemo konstantno dobra i sigurna kompanija za naše zaposlene, kao i da odolimo izazovima koje nose i dobre i loše godine za IT industriju. Kao što jedan od razloga sa liste od 999 kaže – „Home, sweet Levi9“. - kaže Vasilev Novčić.
Šta smatrate da je bilo presudno da ispitanici istraživanja TalentX izglasaju vašu kompaniju za jednog od tri najbolja IT VRH poslodavca?
- Iskustvo rada čine mnogi faktori, opipljivi i neopipljivi, a svaki od njih ima svoj uticaj na brend kompanije. Rad na zanimljivim projektima, kultura, napredovanje u karijeri definitivno su okosnica ovog iskustva, ali i transparentna komunikacija, aktivnosti po meri „najnera“, benefiti… Reputacija jednog od tri najpoželjnija IT VRH poslodavca je eksterno priznanje za onaj „x faktor“ koji naši zaposleni uvek izdvoje, što u formalnim evaluacijama, što u neformalnim razgovorima. „X faktor“ je zapravo lepeza iskustva koje gradimo i živimo zajedno sa našim zaposlenima.
Iskustvo i važnost slušanja povratne informacije
Koliko su istraživanja ovog tipa važna, u nameri da saznate kako vas kandidati i zaposleni vide kao poslodavca?
- Osluškivanje povratnih informacija i praćenje „pulsa“ zaposlenih su u Levi9 norma. Zato je i nezavisno istraživanje tržišta dragoceno, jer osvetljava i onaj deo zajednice koji kompanijama nije lako dostupan za prikupljanje fidbeka. Levi9 je na globalnom nivou ovog maja poneo još jedno važno priznanje - WorldClass Workplace, a istraživanje je sprovela holandska agencija Effectory. Proglašeni smo za najboljeg poslodavca kada je u pitanju zadovoljstvo zaposlenih, u kategoriji kompanije sa više od 1.000 zaposlenih. Onda su usledili rezultati TalentX istraživanja koji su pokazali i lokalnu perspektivu.
Šta su po vama ključni izazovi u IT industriji u Srbiji danas?
- Svedoci smo dinamike IT tržišta, koja ove godine dobija posebnu dimenziju, iako je do skora reč „dinamično“ bila uobičajeni pridev za opis radnog mesta. U toku 2023. možemo da primetimo promene u procesima regrutacije, a glavni razlog je znatno manja ponuda otvorenih pozicija, ali i veći broj IT stručnjaka koji su se relocirali u Srbiju. Adekvatna podrška za najbolji work-life balance je najboljli recept za zadržavanje zaposlenih. Zanimljivi projekti, timski rad i mogućnosti napredovanja su uvek najvažniji faktori za zadovoljstvo zaposlenih. A većina pogodnosti koja je važna programerima može da se kratko opiše kao najbolja podrška za work-life balance. Benefit koji sve više dobija na značenju je broj slobodnih dana, od godišnjeg odmora, preko plaćenog bolovanja (sa ili bez lekarske doznake), specijalnog odsustva… Fleksibilnost u smislu vremena i mesta rada je takođe važna, iako je postalo skoro podrazumevani faktor koji ponekad zaborave da pomenu. Sigurnost je ove godine postala takođe veoma važna.
Svaki kontakt sa kompanijom se računa
Koliko se povratna informacija o ishodu konkursa za posao odražava na dobru reputaciju kompanije?
- Niko ne voli da se igra gluvih telefona. Kako je transparentnost jedna od vrednosti u Levi9, ona je i deo našeg regrutment procesa, pa tako svim kandidatima javljamo povratnu informaciju. Nije samo pravovremenost važna, već i kvalitet, pa se tako trudimo da pošaljemo kvalitetnu povratnu informaciju koja može da pomogne u daljem razvoju znanja i veština. To kandidati izuzetno cene što se očitava kroz NPS skor i činjenicu da se vrlo često ponovo prijave da postanu naši zaposleni.
Koje korake preduzimate kako biste kandidatima predstavili vašu kompaniju kao mesto željenog zaposlenja?
- Svaki kontakt sa kompanijom - kroz društvene mreže, meetupove, sajmove, tekstove, medije, lična iskustva zaposlenih - ima svoju vrednost. Tako svaki kandidat za sebe može da sklopi mozaik u odnosu na lične preferencije izvora informacija. Mi verujemo da su naši najveći promoteri zaposleni, tako da uvek krećemo od njih u planiranju i realizaciji aktivnosti.
Koliko su se u poslednjih desetak godina promenile potrebe i zahtevi poslodavaca, a koliko su i po čemu drugačiji kandidati (mladi) koji konkurišu na pozicije u IT sektoru?
- Levi9 je jedan od pionira na domaćoj IT sceni. U prethodnim godinama menjali su se način i metodologija rada, uz istu viziju - da uz pomoć tehnologije napravimo vidljiv uticaj na poslovanje naših klijenata. Zajedno sa kandidatima smo na tom putu rasli, osvajajući različite vrhove koji su ubrzo postojali standard na radnom mestu. Naša očekivanja od strane kandidata su ista u domenu toga da tražimo profesionalce koji žive našu kulturu i vrednosti, a različita u domenu tehničkih skilova. Ono što se jeste promenilo je način kako pristupamo kandidatima, jer svaka generacija ima svoje specifičnosti koje se trudimo da maksimalno uvažimo.