U izuzetno jakoj konkurenciji i na osnovu mišljenja koje je dalo više od 20.000 ispitanika koji su tokom 2023. godine konkurisali za posao, kompanija Logik poslovna rešenja osvojila je treće mesto u IT segmentu, u najnovijem istraživanju “Oceni put do posla” koje je sproveo Poslovi Infostud.
U razgovoru za naš sajt, Jovana Antić, menadžer ljudskih resursa ove kompanije kaže da je nagrada potvrda da kontinuiranim radom lestvicu drže visoko na dinamičnom tržištu rada kakvo je IT.
- Nema bolje potvrde za ono što radite od mišljenja kandidata i nema boljeg uzorka u zemlji od ovih više od 20.000 ljudi. Zato nam nagrada puno znači i u dilemi smo da li smo se više obradovali 2020. godine kada smo bili prvi ili sada kada smo zauzeli treće mesto, - kaže Jovana.
Da li ste nešto menjali u procesu regrutacije i selekcije u odnosu na prethodne godine i da li je teže istaći se u tom segmentu?
-Već godinama imamo „ustaljeni“ proces koji se pokazao jako dobro. Svakako se trudimo da zadržimo taj trend, pa shodno tome moramo stalno da ga unapređujemo i poboljšavamo. Naše tržište rada se prilično promenilo u prethodnim godinama, može se reći i sazrelo, a mi se i u takvim okolnostima trudimo da uvek budemo bar malo drugačiji.
Na koji način zakazujete test i intervju i koliko vam u proseku traje jedan proces selekcije?
-Intervjuisanje kao i testiranje kandidata u zavisnosti od pozicije, inicira se telefonom. Na taj način se dogovara vreme i mesto održavanja intervjua. Pored usmenog dogovora, kandidatima se šalje i-mejl sa svim relevantnim informacijama o zakazanom intervjuu. Ukoliko nešto neočekivano iskrsne, vrlo smo fleksibilni u pronalaženju rešenja zajedno sa kandidatom. Kako sam proces selekcije sadrži tri kruga intervjua, prosečno vreme trajanja selekcije je od 15 do 20 dana.
Navedite nam neki primer, metod ili situaciju koji bliže opisuje način na koji Logik poslovna rešenja uspeva da zadobije poverenje kandidata?
-Vrednosti koje Logik neguje jesu timski duh, saradnja, dobri međuljudski odnosi, kolegijalnost i transparentnost u poslovanju. Trudimo se da u kontaktu sa kandidatima prenesemo bar delić ovih vrednosti i na taj način steknemo njihovo poverenje. Dostupnost, otvorenost za pitanja i posvećenost stvaranju prijatne atmosfere na intervjuu ključni su u našem odnosu sa kandidatima.
Da li vaš proces selekcije sadrži nešto po čemu se razlikujete od ostalih poslodavaca?
-Ono po čemu se trudimo da budemo prepoznatljivi jeste stalno preispitivanje našeg procesa selekcije, kako iz našeg ugla kao poslodavca, tako i iz ugla kandidata. Pokušavamo da se stavimo u poziciju kandidata i da zamislimo šta bi on sve hteo i da pita i da kaže, pa onda naš proces inoviramo u skladu sa tim. Takođe, sa svakim kandidatom koji pokaže interesovanje da radi kod nas ostvarujemo komunikaciju. Odgovaramo na svaki i-mejl i na sva pitanja. Svi kandidati dobijaju povratnu informaciju o ishodu svakog kruga selekcije. Na taj način se trudimo da ostvarimo lični kontakt sa svakim od njih i time stvorimo obostrano poverenje i prijatno iskustvo.
Da li postoji neka dodatna aktivnost koju sprovodite za kandidate i zaposlene a na koju ste posebno ponosni?
Na prvom razgovoru za posao detaljno upućujemo kandidate u sam način funkcionisanja firme, sa posebnim akcentom na funkcionisanje i strukturu tima i otvorenu poziciju. Ovakav način rada nam omogućava stvaranje realnih očekivanja kod kandidata i doprinosi budućoj uspešnoj poslovnoj saradnji. Verujemo da transparentnost vodi boljoj usklađenosti očekivanja, a bez toga nema dugoročnog i kvalitetnog odnosa.
IT tržište je doživelo krizu i u mnogim firmama bilo je turbulentno. Kako je iz vašeg ugla izgledala prošla godina?
-Prethodnu godinu su obeležile brojne promene, pa i novi načini prilagođavanja na te promene, kako za firme tako i za kandidate. U našem slučaju potreba za zapošljavanjem se nije značajno menjala u odnosu na ranije godine, odnosno zadržali smo trend povećanja broja zaposlenih. Možemo reći da smo najveću promenu videli u očekivanjima kandidata u pogledu paketa benefita koje firma nudi.
Naše istraživanje je pokazalo je, između ostalog, da u poslednje tri godine ponovo raste praksa da poslodavci ne daju povratnu informaciju o ishodu procesa selekcije, čak 88% ispitanih kandidata nije dobilo povratne informacije zbog čega je ovaj segment imao nisku prosečnu ocenu tek dva. Kako to komentarišete, zbog čega je to tako?
-Tempo rada, obim posla, preveliki broj biografija dovodi do toga da se u pojedinim trenucima zanemare prave vrednosti na relaciji poslodavac - kandidat. Posmatrano i kratkoročno i dugoročno, dvosmerna komunikacija je jako važna, jer otvara vrata do kvalitetnije, produktivnije, a samim tim i uspešnije poslovne saradnje. Povratna informacija kandidatima smanjuje neizvesnost, što bez obzira na krajnji rezultat, dovodi do većeg zadovoljstva procesom selekcije.
Istraživanje sajta Poslovi Infostud „Oceni put do posla“ ukazuje i na još jedan zabrinjavajući trend, sugerišući da poslodavci zanemaruju utisak koji ostavljaju na kandidate. Kao rezultat toga, 70% kandidata je izjavilo da će izbegavati ponovno prijavljivanje u takvim kompanijama, dok čak 75% ne bi preporučilo istu kompaniju svojim bliskim osobama. Kako ocenjujete ovaj trend?
-Prvi kontakt i utisak koji se ostvari sa kandidatom ostaje definitivno nešto što može presuditi, ne samo kod poslodavca, već i kod kandidata. Na razgovoru za posao, procenjivanje je obostrano. Poslodavac je neko ko prenosi vrednosti i poslovnu etiku koje se neguju unutar firme. Iz iskustva možemo zaključiti da prijateljski pristup i opuštena atmosfera na samom razgovoru za posao jeste nešto što sve više kandidata očekuje i ceni kod budućeg poslodavca. Ovakav način ne samo što olakšava proces selekcije već i gradi pozitivne odnose sa kandidatima što je od izuzetnog značaja za održavanje kvalitetnih kontakata i odnosa sa potencijalnim kandidatima.
Prema vašem mišljenju, kakva će biti 2024. za IT tržište i šta očekujete da budu ključni zahtevi kandidata koji traže posao?
-Očekujemo veći broj oglasa i mogućnosti za zaposlenje, a samim tim i veći broj kandidata. Oseća se blago usporavanje krize koja je zadesila IT tržište. Ono što kandidati očekuju jeste svakako veća zarada, ali i povećanje i povratak paketa beneficija, koji su zbog krize bili u manjoj meri u fokusu nego što je to bio slučaj prethodnih godina.