O kompaniji
80
Iskustva
44
Plate
Poslovi
Continental logo

Continental

4.3
30.01.2023.

Evolucija sistema za pristup vozilima

Helloworld

Continental i sistemi kontrole pristupa

Kao jedan od vodećih proizvođača sistema kontrole pristupa, Continental razvija inovativne tehnologije koje pristup i pokretanje modernih vozila čine udobnijim. Portfolio naših proizvoda sastoji se od jednostavnih imobilajzera i Remote Keyless Entry (RKE), koji su danas deo standardne opreme mnogih vozila. Sofisticiraniji sistemi omogućavaju potpuno novu udobnost. Ovo uključuje hands-free pristupno rešenje PASE za standardni pristup i CoSmA, koje omogućava pristup i pokretanje vozila pomoću pametnog telefona. Za maksimalnu sigurnost koristimo tehnologije kao što su NFC, Bluetooth® Low Energy i Ultra-Wideband (UWB).

Continental je svoje rešenje za pasivni start i ulazak (PASE) predstavio još 1998. godine i kontinuirano ga unapređuje [Slika 1]. Sistem automatski prepoznaje odgovarajući ključ prilikom približavanja, prilagođava specifičnu konfiguraciju, otvara vozilo i dozvoljava vozaču da pokrene automobil. PASE sistem se sastoji od elektronske kontrolne jedinice (ECU) sa integrisanom ili eksternom RF antenom, start – stop dugmetom, nekoliko LF antena i ključem.

Ekstenzija asortimana pristupnih uređaja se desila sa Key-as-a-Service (KaaS), rešenjem zasnovanim na cloud sistemima, Continental Digital Access (CoSmA) i Remote Cloud Key (RCK) aftermarket rešenjem. CoSmA je rešenje za digitalni pristup vozilu zasnovano na pametnom telefonu. Prvo CoSmA rešenje koristilo je Bluetooth Low Energy tehnologiju, dok se najnovija generacija oslanja na UWB.

Slika 1 Inovatori u Access Svetu

Zašto UWB?

Razvojem novih tehnologija raste i rizik od krađe vozila, drugim rečima, što se vozila više digitalizuju i hakeri napreduju u digitalizaciji. Tokom vremena, beskontaktni pristup vozilu je pokazao svoje slabosti, koje su dovele do toga da se krađa automobila dešava u svega nekoliko sekundi.

Nivo bezbednosti sistema za pristup vozilu zavisi od nekoliko faktora kao što su karakteristike u implementaciji fizičkog sloja (PHY) za bezbedno određivanje opsega, kriptografske bezbednosti u softverskom steku i hardverska arhitektura. U suštini, bezbednost se zasniva na tome kako se ovi faktori kombinuju da bi se efikasno odbranili zlonamerni napadi na nivou mreže ili uređaja.

Postoji nekoliko načina kojim se ugrožava bezbednost sistema za beskontaktni ulazak:

- Relay ili man-in-the-midle napad, gde hakeri presreću radio talase automobila i proširuju njihov domet. Oni postavljaju drugi uređaj pored automobilskog ključa kako bi preneli prošireni signal. To aktivira ključ, koji zatim prenosi signal za otključavanje automobila. Analogna bežična veza pogrešno signalizira vozilu da vlasnik stoji pored njega - Hakovanje dijagnostičkog porta na vozilu i njegovo korišćenje za pristup informacijama o šiframa ključa automobila- lopov tako može programirati novi ključ koji će pokrenuti automobil - Ometanje sistema- tehnika koja uključuje blokiranje signala koji dolazi sa ključa. Korisnik misli da je automobil zaključan, ali signal zapravo nije stigao do vozila. Lopov može otvoriti vozilo i nastaviti sa krađom

Na osnovu osobina različitih komunikacionih protokola koji se danas koriste u tehnologijama pristupa vozilima, UWB je pokazao zavidne performanse za prevazilaženje trenutnih bezbednosnih problema [Slika 2].

Slika 2 Odbrana od relejnog napada

Kako rade UWB i CoSmA?

UWB protokol se pojavio kao tehnologija bezbednog dometa i preciznog detektovanja koja stvara novu dimenziju prostorne svesti i pomaže u ublažavanju bezbednosnih rizika za bežične uređaje. UWB dopunjuje postojeće kratkodometne radio standarde u sistemima za beskontaktni pristupu vozilu i pomaže da se izbegne neovlašćeni pristup putem relejnih napada. Korišćenjem merenja vremena leta (time of flight, ToF) i ugla dolaska (angle-of-arrival, AoA), UWB je u stanju da precizno odredi lokaciju ključa i vozila, te njihovu međusobnu udaljenost. Strateškim postavljanjem nekoliko referentnih tačaka, nazvanim „anchors“, u celom vozilu, UWB sistem može da meri ToF i ugao dolaska uređaja opremljenog UWB čipom, bilo da je to ključ ili pametni telefon koji poseduje UWB [Slika 3]. Pored određivanja rastojanja, ovaj sistem takođe govori iz kog pravca se osoba približava vozilu – vozačevim, suvozačevim vratima ili sa strane prtljažnika . Na ovaj način, sistem može da otvori najbliža vrata korisniku, što otežava bilo kome drugom pristup automobilu.

Slika 3 Time of Flight

Pored UWB tehnologije za PASE sistem, Continental koristi UWB za virtuelne ključeve vozila. Pristup vozilu zasnovan na pametnom telefonu koji je razvio Continental (CoSmA), koristi UWB kompatibilan pametni telefon programiran da se koristi kao ključ. Virtuelni ključ je centralni deo sistema jer sadrži autorizaciju pristupa određenom vozilu. Pristup je omogućen samo nakon uspešne autentifikacije putem upravljanja pravima na Continental cloud sistemu. Dakle, najviše četiri UWB i četiri kombinovana UWB i Bluetooth® Low Energy primopredajna modula su raspoređena unutar vozila. Sistem ih koristi da lokalizuje ovlašćeni pametni telefon preko UWB-a. Čim se detektuje autorizovani virtuelni ključ, sistem dozvoljava vozilu da se otključa [Slika 4] i pokrene motor.

Slika 4 Virtuelni Ključ i slučaj Otključavanja

Sa CoSmA rešenjem, vlasnici vozila mogu da generišu i upravljaju sa nekoliko virtuelnih ključeva istovremeno. Takođe, oni mogu lako da dele svoje vozilo sa članovima porodice i prijateljima jednostavnim prenošenjem virtuelnog ključa. Na primer, kurirske službe koje vrše dostave paketa će čak moći da isporučuju vaše onlajn porudžbine direktno u prtljažnik automobila. Ovo takođe omogućava rent a car kompanijama da koriste pametne telefone kao ključeve vozila.

Sa bezbednosnog stanovišta, virtuelni ključ radi mnogo bolje od konvencionalnog sistema zasnovanog na klasičnim RF protokolima, koji su podložni hakovanju. Virtuelni ključ vozila može blokirati signale sa drugih pametnih telefona ili sa elektronskih uređaja koji manipulišu radio prenosom. Na primer, flote vozila iz car-sharing sistema ne kreću dok njihov operater ne odobri ulazak u vozilo i/ili startovanje preko cloud-a. Za razliku od izgubljenog ili ukradenog fizičkog ključa, ako je pametni telefon izgubljen ili ukraden, virtuelni ključ se može jednostavno deaktivirani na mreži, čime se blokira pristup vozilu.

Nije završna reč

Poslovni podaci su pokazali da Continental drži veliki deo svetskog tržišta sistema za pristup vozilima. Pored tog poslovnog uspeha, ponosan sam što su kolege iz Novog Sada deo velikog CoSmA tima, koji se između ostalog bavi razvojem pomenutih primopredajnika baziranih na UWB i Bluetooth Low Energy tehnologijama. CoSmA rešenjem, ne samo da činimo pristupni sistem sigurnijim i udobnijim, već nam ovakve nove tehnologije omogućavaju da napravimo bezbednije okruženje za decu. Počev od 2025. godine Euro-NACAP (Evropska organizacija za procenu bezbednosti u automobilskoj industriji) planira da proceni bezbednost učesnika u saobraćaju opremljenih sistemom za otkrivanje dece ostavljene u vozilima. Glavne karakteristike će biti detektovanje deteta ostavljenog samog, sa namerom ili bez, u automobilu nakon putovanja, otkrivanje malog deteta koje je ušlo u otključano parkirano vozilo i ne može da izađe, kao i vršenje upozorenja [Slika 5] i intervencija.

Osvrtom na tehnološki razvoj poslednjih trideset godina u oblasti pristupnih sistema u automobilskoj industriji, nastavićemo da pomeramo granice bezbednosti i luksuza u godinama koje dolaze.

Slika 5 Detekcija i slučaj Upozorenja

Autor: Gligović Vukota

Posetite profil kompanije Continental.

Galerija