Google testira plave verifikacione oznake u rezultatima pretrage kako bi pomogao korisnicima da lakše identifikuju autentične sajtove i smanje rizik od prevara. Ova funkcija se trenutno testira sa malom grupom korisnika, a oznake se pojavljuju pored kompanija kao što su Microsoft, Meta i Apple. Ideja iza ove tehnologije jeste povećanje poverenja korisnika i smanjenje širenja lažnih informacija na internetu.
Verifikacione oznake se baziraju na postojećoj tehnologiji Brand Indicators for Message Identification (BIMI), koja se koristi za verifikaciju logotipa u Gmail-u. Sada se prilagođava za prikazivanje verifikovanih sajtova u pretrazi, čime Google nastoji da poveća transparentnost i sigurnost.
Međutim, ova funkcija može imati i nekoliko potencijalnih mana. Prvo, postoji rizik da će sistem favorizovati velike kompanije, ostavljajući manje sajtove i nezavisne izdavače bez oznake, što može smanjiti njihov kredibilitet u očima korisnika. Takođe, ovo bi moglo da stvori dodatni pritisak na vlasnike sajtova da ulože dodatna sredstva kako bi ispunili uslove za verifikaciju, što možda nije dostupno svim biznisima ili izdavačima.
Dodatno, pitanje tačnosti verifikacije ostaje otvoreno, jer Google koristi kombinaciju podataka iz Merchant Center, verifikacije sajtova i ručnih pregleda, ali ne garantuje apsolutnu pouzdanost sajtova sa oznakom. Iako funkcija može poboljšati korisničko iskustvo i sigurnost, njena implementacija će zahtevati dodatnu prilagodbu kako bi se izbegla diskriminacija manjih sajtova i obezbedila objektivnost u verifikaciji.
Google planira šire uvođenje ove funkcije ukoliko testiranje bude uspešno, ali će svakako biti važno pratiti uticaj ove promene na SEO i ukupnu dinamiku rezultata pretrage, posebno za manje aktere na tržištu.