HelloWorld logo
09.11.2018. ·
2 min

Lov na jednoroge

Ana Jovanović Ana Jovanović

Biću surovo iskrena. Možda ti se neće svideti ovo što ćeš čuti. Pripremi se jer je tuga gotovo ista kao i kada smo saznali da Deda Mraz kupuje poklone, ne prave ih pomoćnici. Evo ga, izgovoriću...

Jednorozi... ne... postoje...

Nema ih. Puf! Nestali su! Nema ih više. Prešli su iz pravih u mitološka bića. I uzalud ih traže i organizuju lov na njih. Uzalud se maskiraju u mačiće i zeke i govore kako ne jure jednoroge već obične, mlađe potomke. Juniore.

E, sad. Jednorozi nisu izumrli. Kada se razvijala srpska IT scena, proplankom se nije moglo proći od njih. Oni su radili sve: UX/UI, dizajnirali i kodirali, sve to u uskoj sprezi sa programerom i sopstvenim CMS-om, custom made. Bili su preteče jednoroga – mega jednorozi! Na tabli su se ređali projekti i sećam se vremena kada je tim od dva mega jednoroga razvijao 20 web projekata istovremeno. Ozbiljnih projekata. eBanking, booking, eCommerce, aukcijske sajtove (Limundo je, npr, razvio Krojač). Dakle, može.

Tada nije bilo uskostručnih zanimanja. Delilo se grubo, mesarski, na dva dela: dizajner/programer. Dizajner dizajnira (i sve ostalo osim programiranja), programer programira (i sve ostalo osim dizajniranja).

Onda se raslojavalo, usitnjavalo, razvijalo i vremenom je svaki deo procesa dobio svoj naziv i uskostručne veštine. Tako je tržište zahtevalo. Tražili su se UX/UI dizajneri, koderi, XY programeri, AD Traffic menadžeri, pa onda se takav konkurs upotpuni sa par veština. Ukratko, neko gibanje tržišta je tražilo uskostručne ljude za veće timove.

Posle nekog vremena, oni naši jednorozi sa početka priče su postali još iskusniji, top seniori, pootvarali svoje kompanije ili postali top menadžeri u jakim timovima. Postali su retki, teško dostupni. A onda se ponovo tržište malo pomeralo, pa su ponovo postali traženi kandidati za posao koji razbijaju back-end i front-end, cloud environment im je drugo ime.

Nije nemoguće naći osobu koja poznaje sve traženo, ali je pravi izazov pronaći onoga koji je u svemu tome odličan i koji će se jednako dobro usavršavati u svim oblastima. OK, možda ih ima par, ali to je par, a traže se u gotovo svakom konkursu, u svakoj firmi.

A, realno, nema potrebe. Projekti se uspešno mogu završavati i bez jednoroga, konkurentnost se može steći na druge načine, nema potrebe da konkursi za posao liče na spisak želja.

Bolje je, možda, napraviti dobar tim nego juriti jednoroge. Sada bi neko dodao: Dobar tim jednoroga :D

Kako god poslodavac odluči, važno je da zna da su jednorozi mitološka bića i da imaju svoje mitološke prohteve i osobine.

Kako god kandidat za posao da odluči, važno je da zna da je IT put usavršavanja i učenja bez vidljivog kraja.

Na tom putu i ako vidi jednoroga, neka ga pozdravi od mene i pomazi za sreću.

Trebaće mu.

Pogledaj komentare
Ana Jovanović Ana Jovanović

Ana je suosnivač Krojača i direktor Krojačeve škole, osoba koja je od reči Krojač stvorila prepoznatljiv brend u svetu weba, trener i predavač, zvanični mentor ženskog preduzetništva Srbije, proglašena za Ženu zmaja i Biznis damu Srbije, autor projekta Suveniri Srbije. Drži predavanja, treninge, radionice, seminare na temu marketinga, PR-a, brendiranja, uspešnog tržišnog nastupa, poslovnog osamostaljivanja, promocije i uspešne prodaje. Autor je stručnih tekstova iz oblasti marketinga i web nastupa. Realizator je koncepta rada Krojačeve škole i online kurseva, kao i celokupnog tržišnog nastupa i promotivnih aktivnosti škole.

Iz ove kategorije