Ovih dana prilično je teško pronaći kompaniju koja neki deo svog poslovanja radi bez cloud podrške. Uprkos tome, mnoge prilikom formulisanja svoje cloud strategije prave greške koje bi se lako mogle izbeći.
Evo nekoliko saveta za izbegavanje najčešćih grešaka u procesu prelaska na cloud:
Cloud strategija ne treba da bude jedina IT strategija
Uspešnoj cloud strategiji potrebna je podrška IT autsajdera. Zato bi poslovni i IT menadžeri trebalo da izbegnu grešku pravljenja strategije koja se vrti oko IT-ja koju će posle pokušati da „prodaju“ ostatku. Poslovni i IT deo trebalo bi da budu jednaki partneri u osmišljavanju clud strategije.
„Postojanje tehnologije radi postojanja tehnologije generalno nije dobra ideja. Šta god da radite, potrebno je da imate jasnu liniju vida u vezi sa tim zašto to radite, koji je poslovni razlog svega“, objašnjava Marco Menardi, potpredsednik analitike u kompaniji Gartner.
Nepostojanje izlazne strategije
Mnoge kompanije često nemaju izlaznu strategiju od svog cloud provajdera jer ni u jednom trenutku nisu razmišljale o odlasku kao opciji. Pritom, formulacija takve strategije može biti poprilično teška.
Drugim rečima, mnogi ne žele da čuju odgovore koje će dobiti na postavljena pitanja, pa zato u samom startu odbijaju da ih postave.
Na samom početku cloud dana, mnoge kompanije su sa strepnjom prilazile poziciji da su vezane za samo jednog vendora, ali čini se da je to danas ređe.
Određene kompanije će rado pristati da budu vezane za specifičnog vendora kako bi ranije stigle na tržište ili iskoristile posebne cene i usluge koje uz takvu opciju idu.
Ipak, kompanije bi trebalo da razmišljaju o planu B, bilo da se radi o cloudu ili nekoj drugoj tehnologiji.
Mešanje cloud strateškog plana sa cloud planom implementacije
Kompanije bi uvek tebalo da kreiraju planove za cloud strategiju pre implementacije ili usvajanja. Strateški plan pravi se tokom faze odlučivanja o tome kakvu će ulogu cloud imati unutar organizacije. Potom sledi plan implementacije koji zapravo aktivira samu strategiju.
Ako se nešto naziva strategijom, a u svojoj suštini je plan usvajanja, kompanija može da završi sa velikom gomilom detalja koji nisu bitni poslovnim ljudima – i to im može biti zastrašujuće.
Dobra cloud strategija bi trebalo da bude kratak i razumljiv dokument sa 10 do 20 stranica.
Pojedini aspekti koji se vrlo često zanemare prilikom formiranja strategije su ključni ciljevi, finansijski targeti, novi izvori prihoda i novi poslovni momenti koje organizacija želi da stvori uz pomoć clouda.
Cloud strategija nije migracija svega na cloud
Brojni menadžeri će ustuknuti od kreiranja cloud strategije jer će mnogi od njih misliti da će ubuduće sve morati da rade na cloudu.
Zato bi kompanije trebalo da u celu priču uvedu stručnjaka koji nije isključivo iz cloud okruženja kako bi svima pružio širi uvid u sve mogućnosti cloud strategije.
Naravno, postoje i kompanije koje misle da je celokupan proces izuzetno prost zadatak.
Brojne kompanije veruju da sve ono što rade u kancelarijama lako mogu da prebace u cloud.
Kako biste izvukli maksimum iz migracije, potrebno je dobro razmisliti o svim načinima korišćenja cloud rešenja, arhitekturi, strategiji i nekim opštijim stvarima poput toga koje će aplikacije ostati u regularnom okruženju, a koje će ići u cloud.
Postoje brojne aplikacije koje se nikada neće prebaciti u cloud jer rade već godinama, i nastaviće da rade godinama.
Autsorsing razvoja cloud strategije
Ma koliko se ovakva ideja činila atraktivnom, to nije preporučljiv potez jer je u pitanju izuzetno važna stvar za svaku kompaniju.
Ima smisla autsorsovati određene stvari tokom faze usvajanja, jer će tada biti potebna pomoć spolja. Ali vrlo lako se može desiti da se kompanija nađe u situaciji da joj vendori određuju strategiju ako odluči da sve prepusti nekome drugom.
Ako potražite pomoć od nekoga ko zaista zna šta radi, to može biti u redu, ali je potrebno da detaljno nadgledate celokupan proces kako biste razumeli strategiju, čak iako vam je sastavlja neko drugi.
Cloud strategija ne stavlja cloud na prvo mesto
Ovakav pristup znači da svi novi materijali direktno idu u cloud, ali cloud na prvom mestu ne znači samo cloud. Ako kompanija usvoji cloud-first princip, strategija bi trebalo da uoči izuzetke koji ne podležu pod to pravilo.
Ponekada je potrebno da podaci budu fizički dostupni na mestu njihovog procesuiranja zbog brzine ili iz drugih razloga.
Bez obzira na to šta određena kompanija misli, nikada nije kasno za kreiranje cloud strategije jer bez nje, može se javiti otpor, sporije usvajanje i na kraju može doći do ugrožavanja ključnih projekata.