Sa ciljem da maksimalno iskoristi i monetizuje svoju viralnu tehnologiju, OpenAI je odlučio da lansira novi pilot plan pretplate za ChatGPT – AI generator teksta koji je u stanju da kreira sadržaj gotovo identičnog kvaliteta onom koji stvaraju ljudska bića.
Pod nazivom ChatGPT Plus, nova pretplata koštaće 20 dolara mesečno i nudiće brojne prednosti u odnosu na regularni ChatGPT, kao što je pristup servisu i u trenucima najvećeg zagušenja, brže vreme reagovanja i privilegovani pristup novim funkcijama i unapređenjima.
Besplatni ChatGPT će i dalje biti dostupan svima, dok će Plus verzija biti dostupna samo na teritoriji SAD u ovom trenutku.
OpenAI će početi da poziva ljude sa svoje liste u narednim mesecima da se prijave na plaćeni servis, dok se njegovo aktiviranje u drugim zemljama očekuje uskoro.
“Lansirali smo ChatGPT kao istraživački projekat kako bismo mogli bolje da ocenimo snage i nedostatke sistema i sakupimo povratne informacije od korisnika. Od tog trenutka, dobili smo dragocene podatke od miliona ljudi na osnovu kojih smo kreirali nekoliko važnih nadogradnji”, stoji u saopštenju koje je objavio OpenAI.
ChatGPT Plus će vrlo verovatno biti tek prvi od nekoliko planova koje možemo da očekujemo jer je kompanija u svom postu napisala da istražuje i druge, jeftinije, opcije i poslovne planove za korisnike.
“Mi volimo svoje korisnike i nastavićemo da im pružamo besplatan pristup. Nuđenjem pretplate moći ćemo da podržimo besplatan pristup velikom broju ljudi. Planiramo da u budućnosti rafiniramo i proširimo ovu ponudu na osnovu infromacija koje dobijemo od korisnika”, stoji u saopštenju.
OpenAI je ChatGPT Plus tiho lansirao u januaru, sa najavom da razmišlja o svim načinima na koje može da monetizuje svoj servis i anketom sa fokusom na potencijalne cene. Pre nekoliko nedelja, određeni broj korisnika dobio je pristup Pro verziji čija cena je iznosila 42 dolara, što je vrlo verovatno bila greška.
Uprkos kontroverzama i određenim zabranama, ChatGPT se ispostavio kao velika medijska pobeda za OpenAI, privlačeći pažnju medija.
Sve to dovelo je do milionskog broja korisnika u decembru. Međutim, u pitanju je veoma skup servis za vođenje, i samim tim realno je očekivati određeni vid naplate za njegovo korišćenje.
OpenAI se svakako trenutno nalazi pod pritiskom da počne da ostvaruje profit na svojim proizvodima nakon investicije Microsofta u vrednosti od milijardu dolara.
Pretpostavka je da OpenAI očekuje da će u 2023. godini zaraditi 200 miliona, što je relativno malo u poređenju sa onim što je Microsoft uložio.