Transformacija Twittera u X predstavlja ambiciozan plan Ilona Maska da ova aplikacija postane sveobuhvatni ekosistem, takmičeći se sa nekim od najvećih kompanija u raznim industrijama.
Promena Twittera u X nije samo promena imena. Mask je najavio ovaj potez kao najveći korak do sada u transformaciji onoga što je nekada bila skroman sajt za mikrobloging u ono što Mask naziva “everything app”. Kroz ovu viziju, Mask želi da X postane budućnost neograničene interaktivnosti - centralizovano mesto za audio, video, poruke, plaćanja, bankarstvo, stvarajući globalno tržište za ideje, robu, usluge i prilike.
Kroz ovu transformaciju, Mask želi da X uskoro konkuriše kompanijama kao što su Apple, Amazon, eBay, Uber, Spotify, PayPal, Venmo, Meta, Electronic Arts, pa čak i Nintendo.
Inspiracija i vizija
Inspirisan kineskom aplikacijom WeChat, Ilon Mask vidi priliku za stvaranje nečega što će biti nezamenljiv deo svakodnevnog digitalnog života. "Živite na WeChatu u Kini jer je toliko koristan i pomaže u svakodnevnom životu. Ako to možemo postići, ili čak prići tome na Twitteru, bilo bi to ogroman uspeh", rekao je Mask u junu 2022. godine.
Linda Jakarino, direktorka kompanije, takođe je istakla da je "X buduće stanje neograničene interaktivnosti", centrirano oko raznih medija i usluga.
Realizacija ovog ambicioznog plana neće biti laka. Postavlja se pitanje šta će X ponuditi što već nije dostupno kroz druge aplikacije.
Pored konkurencije, biće izazova i u pravljenju Twitter-a finansijskom silom, nešto što Mask često spominje. Dejvidson Oturu, konsultant za finansijske tehnologije, ističe za NBC da će X zaostajati za kompanijama kao što su Apple i njenim uspostavljenim finansijskim uslugama - Apple Pay i Apple Pay Later.
Osim tehnoloških i regulatornih pitanja, postoji i zabrinutost u vezi sa privatnošću. Oturu je dodao da bi potrošači mogli da budu oprezniji prema takvoj aplikaciji.
Međutim, pored svega toga, X ima potencijal da postane “super aplikacija”, s obzirom na postojeću bazu korisnika.
Ilon Mask ima ambiciju da od Twittera, sada X, stvori nešto mnogo više od društvene mreže. X Blue pretplatnici već vide značajne promene, njihovi (nekada) tvitovi, sada mogu da imaju 25.000 karaktera, video snimci koje okače mogu da traju i do dva sata, mogu da edituju svoje tvitove, i mnoge druge stvari. Mnoge od najboljih karakteristika društvene mreže X su na raspolaganju samo pretplatnicima.
I čini se da će u budućnosti upravo pretplatnici biti ti koji će moći da koriste X u svrhe koje daleko prevazilaze ono što je nekada Twitter bio. Za sada je sve ovo jedna ambiciozna ideja, koja ima dosta potencijala, ali ostaje da vidimo da li će Mask uspeti u tome.