HelloWorld logo
29.10.2015. ·
5 min

U susret konferenciji wwvršac - razgovor sa Ivanom Ćosićem

Stefan Plavšić Stefan Plavšić

Gost sajta HelloWorld.rs bio je Ivan Ćosić, bloger, dizajner,preduzetnik, čovek koji se već dugo bavi brendiranjem, izdavaštvom, novim medijima, tehnološkim preduzetništvom, start up-ovima...

Osnivač je konferencije wwvrsac.rs koja se ove godine održava 30. i 31. oktobra i koja ima za cilj da predstavi savremene načine poslovanja koji omogućavaju da se zadrže niski troškovi lokalnog života, a da se digitalne usluge pružaju na globalno tržište, po globalnim cenama. Odvija se pod sloganom: „Živi lokalno, radi globalno“. Više o ovoj temi Ivan govori u intervjuu za HelloWorld:

Šta radi Ivan Ćosić danas kada više nema pešačenja iz Novog Sada za Beograd, belih pesnica na majicama i recimo, ispita iz Informatike koji je bio prekretnica u vašem životu?

„Pa taj Ivan Ćosić je digao ruke i od politike i od ispita i posvetio se poslu, pre nekih 15 godina, kad ste već uzeli te trenutke kao referencu. Od 2011. godine imam svoju agenciju, rastemo, sad nas je već dvoje sa velikim brojem spoljnih saradnika u zavisnosti od projekta na kojem radimo.“

Možeš li nam reći nešto više o projektima na kojima trenutno radiš?

„Radimo portal drustvenaodgovornost.rs jer je jedna od mojih želja da podstaknemo kompanije da više ulažu u svoje CSR projekte. Na tom projektu partner nam je Color Press Grupa u čijoj organizaciji se dešava jednom godišnje konferencija na ovu temu.

Takođe stojimo iza portala i foruma stanara naselja Stepa Stepanović. Kao budući stanar još 2012. godine pokrenuo sam forum na kojem će buduće komšije razmenjivali informacije o naselju u kojem će živeti. I to je jako lepo zaživelo. Podsećam da je naselje Stepa jedno od najvećih i najmodernijih naselja ovog tipa u Srbiji, projektovano za više od 13.000 stanovnika što je recimo veličina neke manje opštine u Srbiji, tipa Plandišta, a veličine je 2,5 puta Zvezdinog stadiona. Igrom slučaja, investitor - Građevinska direkcija Srbije nije ispunila baš sva obećanja, koja su nam data prilikom kupovine, pa je informaciona platforma koju smo izgradili bila mesto okupljanja, koordinisanja i komunikacije komšija oko brojnih inicijativa i akcija koje smo pokrenuli kako bismo se izborili za bolje uslove života.

Treći projekat na kojem radimo je konferencija wwvrsac, koja je sad aktuelna.

Kako danas doći do posla?

Danas je istovremeno i teško i lako. Morate uložiti dosta vremena u sopstveni razvoj, i biti spremni na volontiranje, idealno ako pronađete mentora koji bi vas učio, usmeravao i povezivao sa drugima. Ako tek počinjete, i samo radite na sebi morate da budete u centru zbivanja da znate gde se šta dešava da odlazite na ta mesta i upoznajete ljude. Svako uspešan će veoma lako prihvatiti pomoć u nekim poslovima, mnogi profesionalci primaju ljude koji žele da im pomognu. Ovo su plaćene pozicije, nemojte nikada raditi besplatno. Često će se desiti da neki žele i da vas izrabljuju pa da vam daju samo znanje, a da vam ne plate ništa, ovakve varijante nemojte prihvatati, nisu dobre dugoročno. Znanje treba da bude recimo 80% pune plate, a novac minimalno 20%.

Koliko formalno obrazovanje igra ulogu u poslu?

Ukoliko posedujete formalno obrazovanje ono vam daje ogromnu prednost u poslu. Važno je i zato što je na većini konkursa formalno obrazovanje diskvalifikaciona kategorija. Danas se ipak puno pažnje posvećuje i iskustvu. Tako da ukoliko se traži osoba koja će posao uraditi - često prednost ima osoba sa većim iskustvom. Mada, ukoliko se desi da se za isti posao jave dve osobe sa sličnim nivoom iskustva prednost će uvek imati ona koja ima viši nivo formalnog obrazovanja.

Ja nisam jedan od onih koji kažu “ma šta će ti fakultet” i meni je veoma žao što ga nisam završio, formalno obrazovanje daje jednu širinu ličnosti i neprocenjive kontakte tokom školovanja koje ćete koristiti u poslu.

Danas na fakultetima su veoma moćne studentske organizacije i članstvo u njima je često presudno za karijeru nekoga ko je tokom školovanja učestvovao u aktivnostima organizacije.

Osnivač si konferencije wwvrsac.com, sa kojom idejom je pokrenut ovaj projekat?

Ove godine će biti treća za redom. Promovišemo uspešne priče ljudi koji iz Srbije posluju na globalnom tržištu nudeći svoje digitalne proizvode i usluge. Želja nam je da promovišemo dobre, već uspešne priče i inspirišemo učesnike kako bi kreirali neke nove, buduće priče. Prve dve konferencije smo “rasprodali” za bukvalno 5-6 dana, tako da ove godine zbog većih kapaciteta konferenciju “selimo” u dosta veći prostor u kongresnu dvoranu hale Milenijum u Vršcu i očekujemo preko 300 ljudi.

Ideja je da s obzirom na to da preko 30.000 ljudi godišnje napusti Srbiju u potrazi za boljim životom, predstavimo da je moguće i ostati u Srbiji i zarađivati novac isti ili nešto niži kao da živiš u inostranstvu, a da u Srbiji imaš mnogo niže troškove.

Šta ona donosi Vršcu?

Vršcu donosi pune hotele jednom godišnje, a mladima iz Vršca priliku da se upoznaju sa ljudima koje znaju sa Interneta. Takođe lokalna scena u Vršcu se probudila. Tako smo pokretanjem konferencije saznali da recimo jedan veliki Eipix ima jedan od svojih studija u Vršcu koji lično vodi jedan od osnivača kompanije - Adrian Đura, koji je i govorio na konferenciji prošle godine. Danas je oko Adriana i oko naše konferencije formirana ozbiljna zajednica. Nadamo se da ćemo se izboriti za još neke sadržaje koji treba da pomognu razvoj ICT scene u Vršcu kao što su hub-ovi, coworking prostori, škole za programiranje za klince i slično.

Kako izgleda živeti lokalno a raditi globalno?

Znate ono “Izgleda blesavo ali,” samo što u ovoj verziji ne brineš o svojim primanjima. Stranci u najvećem broju slučaja nemaju problem da vam plate za dogovoreni posao. Nisam još uvek imao nenaplaćen račun. Kvalitet nam je na zavidnom nivou, cene su nam nešto niže od zapadnih, a nešto više istočnih, ali se tu borimo kvalitetom i konačno naš engleski je mnogo bolji od onoga na šta su oni navikli kada rade sa nekim van njihovih matičnih zemalja.

Govoriš o ideji da se zadrže niski troškovi lokalnog života, a da se digitalne usluge pružaju na globalno tržište, po globalnim cenama, kako to postići?

Cena stock fotografije fotografa istog kvaliteta na istom sajtu je ista. Bio taj fotograf iz Njujorka ili Srbije apsolutno je svejedno, to ne utiče na cenu.

Napiši komentar
Stefan Plavšić Stefan Plavšić

Stefan je mladi novinar iz Beograda. Radi za studentski internet portal Media centar FMK i studentski FMK radio. U slobodno vreme je kompozitor i tekstopisac i muziku koristi kao kanal za širenje pozitivnih ideja. Voli reke i otvorene i hrabre ljude, koji se ne boje da budu drugačiji.

Iz ove kategorije