HelloWorld logo
13.07.2021. ·
5 min

Upoznajte startap koji želi da reši pakao konferencijskih poziva

Uroš Jelić Uroš Jelić

Greg Caplan želi da promeni način na koji vodimo sastanke i učini ih zdravijim, zanimljivijim i manje zamornim. 

Ideja iza Caplanovog startapa došla je kao rezultat godina uspešnog bavljenja biznisom i vođstvom zaposlenih.  

Nakon što je diplomirao na Univerzitetu Mičigen, Greg Caplan je pokrenuo e-commerce sajt oBaz, i potom postao deo menadžmenta u kompaniji Groupon - koja je kupila oBaz. 

Međutim, pre sedam godina, Greg Caplan odlučio je da se oprosti od svog radnog stola u Grouponu, gde je bio zadužen za Things to Do kategoriju i više okrene bavljenju sobom. Želeo je da putuje svetom, ali i da pomogne drugima da učine to isto.  

Zato je 2015. godine pokrenuo startap pod imenom Remote Year sa idejom da ljudima omogući da se bave svojim poslom – čak iako fizički nisu prisutni u kancelariji. 

Ovaj startap je u svojoj prvoj rundi finansiranja uspeo da obezbedi 12 miliona dolara i u jednom trenutku zapošljavao je preko 100 ljudi širom sveta. 

„Želeli smo da otkrijemo ljudima da sjajan posao može da se obavlja sa bilo koje lokacije na svetu“, izjavio je tada Caplan. 

Rad od kuće ili bilo koje druge lokacije za mnoge je prošle godine postala nova realnost. Kako su se granice zatvarale jedna za drugom, tako su polako nestajali i naši snovi o putovanju. 

Potpuno neočekivan razvoj događaja u proteklih godinu dana mnogima je omogućio da rade sa bilo koje lokacije na svetu bez potrebe da fizički budu prisutni u kancelariji, što se nije dobro odrazilo na Caplanov startap koji je napustio sa CEO pozicije u aprilu, a kompanija je zatim prodata. 

Sve ovo dalo je Caplanu više vremena da slobodno razmišlja o tome kako da učini posao na daljinu smislenijim, čak i kada to ne uključuje konkretan prelazak granice. 

Tokom rada u Meksiko Sitiju pre nekoliko godina, bio je opčinjen tehnologijom koja mu je dozvoljavala da svoj posao obavlja sa potpuno druge lokacije, ali isto tako, ta ista tehnologija mu je crpela energiju mnogo više nego što je to mogao da zamisli. 

Umesto da istražuje svet, bio je zarobljen i primoran da gleda sopstveno lice tokom maratonskih Zoom konferencijskih poziva. 

Kako bi se odmorio i povratio delić energije, počeo je da neke od tih Zoom sastanaka vodi sa ugašenom kamerom i slušalicama u ušima dok se šetao gradom. 

„Bila je to mala promena, ali za mene je predstavljala nešto epohalno. Bilo je nedelja kada sam dnevno pravio i do 30.000 koraka. Imao sam više energije i uspeo sam da se bolje povežem sa gradom u kom živim, ali i samim poslom“, priča on za Wired. 

Iako biti pun energije i iskrena povezanost sa svetom koji nas okružuje nisu stvari koje mnogima padnu na pamet kada pomisle na posao, činilo se da je Caplan bio na veoma zanimljivom tragu. 

Stolica kao glavni neprijatelj

Činjenica je da će mnogi i dalje nastaviti da rade od kuće, a softverski alati koji su omogućili ovu transformaciju su takođe mnoge radnike bukvalno vezali za njihove kompjutere. 

Caplan ipak ne misli da je rešenje povratak u kancelarije i glavnog neprijatelja vidi u kancelarijskoj stolici, ili bilo kojoj drugoj stolici u kojoj morate da sedite i proživljavate višesatne Zoom pozive. 

Njegov naredni startap za cilj ima borbu sa ovim problemom. U pitanju je platforma napravljena isključivo za šetnje pod imenom Spot

Spot se može koristiti na desktopu, ali je osmišljen tako da će zasijati u punom sjaju na vašem smartfonu. 

U sebi ima ugrađen kalendar za zakazivanje sastanaka, može da ih snima i transkribuje uz pomoć Google voice transcritpion softvera, a tu je i posebna funkcija pod imenom Smart Mute koja automatski filtrira buku sa ulice i pojačava zvuk ljudskog glasa. 

Spot se trenutno nalazi u zatvorenoj beta fazi testiranja i može se dobiti isključivo na poziv, ali se planira i freemium model za pojedinačne korisnike, ne za kompanije. 

Šta je razlika u odnosu na postojeće platforme

Možda će se ovaj koncept mnogima učiniti poznatim. Kao Zoom, samo bez kamere? Kao WhatsApp audio? Kao običan telefonski poziv?  

Međutm, Caplan tvrdi da je svojoj ideji dodao nešto novo jer kombinuje poslovne funkcije sa mobile-first pristupom. Sama aplikacija je „lagana“ i dizajnirana kako bi se koristila u pokretu, bez, vrlo često neugodnog, video konferencijskog ćaskanja. 

Krajnje poznata, ili revolucionarno drugačija, Spot aplikacija stiže u trenutku kada sve veći broj ljudi pati od zamora. Svakodnevna izloženost štetnom plavom i veštačkom svetlu, gledanje u ekran sa minimalne razdaljine i zamor koji gledanje spostvenog lika u malom kvadratiću tokom video poziva u velikoj meri doprinose mentalnom umoru i sveprisutnijem sagorevanju. 

Naravno, hodajući sastanci nisu ništa preterano novo, a tehnokrate u Silicijumskoj Dolini već godinama hvale ovaj koncept na sav glas. Stid Džobs je mnoge od svojh sastanaka držao na nogama, Mark Zakerberg je neke od svojih najvažnijih kupovina obavljao tokom hajkinga, a Google je možda čak otišao i korak dalje nudeći zaposlenima da svoje sastanke imaju dok voze pomalo bizaran jarko žuti bicikl koji je osmišljen tako da u isto vreme 6 osoba može da okreće pedale i vodi sastanak, dok se za njihovu bezbednost na putu stara vozač koji je jedini okrenut napred. 

Da li su baš te šetnje i pomalo out-of-the-box ideje doprinele velikom uspehu Applea, Googlea i Facebooka? Bilo da jesu ili ne, svakako nisu odmogla jer su brojna istraživanja došla do pokazatelja da hodanje, kao i umerena fizička aktivnost, može da doprinese kreativnom razmišljanju i pomogne ljudima da imaju znatno iskreniju komunikaciju sa kolegama. 

Drugim rečima, hodanje je definitivno bolje od sedenja. 

Spot trenutno ima malu bazu korisnika, njih 500, ali je lista čekanja znatno veća i broji hiljade. Startap je uspeo da u martu obezbedi i 1.9 miliona dolara finansiranja od Chapter One Ventures, kompanije koja je već uložila u Lyft, Superhuman i Cameo, kao i dodatnih 5 miliona dolara u maju od kompanije Klenier poznate po po  svojim investicijama u tehnološke gigante kao što su Amazon, Google i Twitter. 

Rad od kuće tokom pandemije mnogima je stvorio utisak da žive na poslu, umesto da rade iz svog doma. Čak i dok se neke kompanije polako vraćaju u kancelarije, Spot bi mogao da profitira na pametnijoj integraciji posla i privatnog života. 

Sa druge strane, najbolji sastanak je onaj koji vam dozvoljava da ostavite kancelariju i posao iza sebe. 

Uz Spot, ljudi mogu da dodaju svež vazduh u svoj radni dan, ali zahvaljujući smartfonu – i mejl i čet aplikacijama – i dalje će uz sebe imati kancelariju, bez obzira na to gde se nalaze.

Napiši komentar
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

Iz ove kategorije